mail ontvangen op NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaseven

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Berichten
11
hallo,

Ik ben op het moment bezig om alle computers bij het bedrijf van mijn vader voor elkaar te maken.
Er staan meerdere computers daar, en nou moeten ze overal bij hun mail kunnen. Nou is de vraag dus of ik de mail als het ware kan laten ontvangen op een NAS, zodat ze er op elke computer bij kunnen. Ik heb hier wel naar gezocht op het internet, maar ik heb niet echt een duidelijk antwoord gevonden.
Het gaat om een email adres dat bij een site is aangemaakt.

Ik heb nog geen idee wat voor een NAS, omdat ik dus niet weet of je extra functies nodig hebt.

Alvast bedankt,
Gr Thomas
 
Ik denk niet dat dit een goed werkende oplossing gaat bieden omdat je een mail programma niet kan kopellen aan een NAS. Mail programma's halen berichten op van een mail server.
Je zou mits dit bestaat een mail server programma op een nas kunnen zetten maar dit heb ik nog niet gezien.
Ik denk dat ik een werk omgeving het makkelijker is om een exchange server account aan te makken. Er zijn velen aanbieders hier voor. Google maar gewoon eens op mail exchange server.
Hier betaal je een vast bedrag in de maand aan de aanbieder en deze ontvangt dan de mail en de mail programma's kunnen daar dan allemaal eventueel dezelfde mail van af halen.
Ik zeg er wel bij, dit is pas interessant bij meer dan +/- 10 mil adressen. Voor 1 adres is dit gewoon te duur.
Als er maar 1 adres is kun je gewoon meerdere pc's dezelfde mail laten ophalen van de server en aan geven dat de mail niet verwijderd moet worden van de server. Zo haalt elke pc namelijk dezelfde mail binnen. En dan als voorbeeld 1x in de week haal je de mail server leeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan