Meerdere liedjes in één bestand, juiste titel en artiest

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
165
Dag beste mensen,

Ik zit met een vraag waar ik nergens antwoord op kan vinden, namelijk: welke technologie maakt het mogelijk dat in een audio mix van bijvoorbeeld één uur lang, er in itunes bij ieder liedje de juiste titel en artiest worden weergeven?
Heeft dit iets te maken met een .cue bestand? Of mogelijk met een .m3u bestand?
Ik heb nu namelijk zelf een mix gemaakt, waar ik graag deze technologie aan koppel, zodat ik zelf altijd mooi kan zien welk nummer er op dat moment speelt (en omdat ik het gewoon mooi vind zoiets te kunnen :D).
Als iemand mij hier iets wijzer in kan maken zou ik dat zeer kunnen waarderen!

M.v.g.,

Tim
 
met een .cue bestand kan je door middel van een cue knipper het grote mp3 bestand in een keer opknippen in alle losse nummers met de juiste naam, waar jij naar zoekt is inderdaad een .m3u bestand. een simpel programma om deze te maken is; http://www.oddgravity.de/
 
Dit is werkelijk waar het snelste en meest accurate antwoord ooit. Hartelijk bedankt daarvoor :D.

EDIT

Even op de 2e noot: Als ik het goed begrijp is een m3u bestand dus een soort hulpmiddel wat voor jou een aantal losse liedjes in je mediaplayer inlaad?
Dus bijvoorbeeld als je op je m3u bestand klikt dat in je mediaplayer 20 liedjes geopend worden?

Ik heb een bestand gevonden dat deze technologie bezit, en dit is een m4a bestand. Compleet onbekend voor mij.
 
Laatst bewerkt:
2e noot antwoord: Ja, maar een M3U bestand is alleen een verwijzing naar muziekbestanden die ergens staan. Het is een playlist, er zit zelf geen audio in (is vaak ook maar een paar honderd Kbyte groot).
Met iTunes kun je ook gewoon een nieuwe afspeellijst maken en daar nummers inzetten. iTunes afspeellijsten hebben de .xls extensie.

Het mixen in iTunes (of andere mediaspelers) gaat niet veel verder dan een crossfade tussen 2 nummers. Als je echt wilt beatmixen, dan heb je daarvoor een speciaal programma nodig zoals Virtual DJ of Traktor. Die kunnen gebruik maken van je iTunes library, en je kunt van een mix een apart afspeelbestand maken.

Die technologie waar je het over hebt is de 'ID-3 tag' Dit is een stukje data dat in een nummer verborgen zit, waarmee je - volgens een standaard- gegevens van artiest en nummer kunt invullen.

.m4a is de extensie van Apple Lossless, een hoge kwaliteit muziekformaat. Dit kan inderdaad ID-3 tags bevatten. Net als .flac - .ape - .mp3 - .wma en .aac
 
Hmm, jij begrijpt me al iets beter vandahl. Het is echter zo dat ik al een gemixed bestand heb, van ongeveer 1 uur lang, met allemaal nummers die door elkaar gemixed zijn. Hier zou ik graag zoals jij zegt die ID3 tag aan hangen, maar dan wel per nummer. Dus iedere keer dat er een nummer overgemixed word naar een ander nummer dat er ook de juiste titel komt te staan. Voor een voorbeeld raad ik aan om (in iTunes) DJ Isaacs Hardstyle Sessions #33 te downloaden. Deze heeft deze technologie.
 
volgens mij bedoel jij gewoon echt een m3u bestand hoor... deze is gelinkt aan een groot bestand met bijvoorbeeld een mix van 20 nummers, en deze m3u lijst geeft gewoon alle nummers in de lijst weer. dus als jij begint af te spelen en het eerste nummer van de mix is afgelopen draait de mix gewoon door maar geeft hij een andere artiest aan.
 
Hmm, zoals jij het beschrijft Example5 klinkt het inderdaad precies als wat ik bedoel. Dit kon ik echter niet terugvinden in het programma dat jij me aanraadde, hiermee kon ik alleen een .m3u bestand maken dat een aantal losse nummers in 1x inlaadde in de mediaspeler. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, ik zal het programma nog eens bestuderen.

EDIT

Okee, ik heb even de m3u extentie bestudeerd (op wiki dan..) en ik heb deze code gevonden:
#EXTM3U

#EXTINF:123,Queen - Bohemian Rhapsody
C:\Documents and Settings\Mijn Muziek\Voorbeeld.mp3

#EXTINF:321,Dire Straits - Walk of Life
C:\Documents and Settings\Mijn Muziek\Voorbeeld.ogg

Dit lijkt opzich al ergens op. Alleen zoals je kan zien worden hier nog steeds meerdere bronbestanden gebruikt (voorbeeld.mp3 & voorbeeld.ogg). Ik heb slechts 1 bronbestand.
Dus mijn ideeën waren als volgt:

#EXTM3U

#EXTINF:123,Queen - Bohemian Rhapsody
#EXTINF:321,Dire Straits - Walk of Life
C:\Documents and Settings\Mijn Muziek\Totale mix.mp3

#EXTM3U

C:\Documents and Settings\Mijn Muziek\Totale mix.mp3
#EXTINF:123,Queen - Bohemian Rhapsody
#EXTINF:321,Dire Straits - Walk of Life

#EXTM3U

#EXTINF:123,Queen - Bohemian Rhapsody
C:\Documents and Settings\Mijn Muziek\Totale mix.mp3
#EXTINF:321,Dire Straits - Walk of Life
C:\Documents and Settings\Mijn Muziek\Totale mix.mp3

Geen enkele van deze combinaties gaf ook maar enig resultaat.

EDIT

Heb zojuist nog een voorbeeld gevonden, namelijk Tiësto's club life podcasts. Ook deze bevatten deze technologie.

Link
Directe download #1
Directe download #2
 
Dankje, maar als ik de beschrijving lees van dit programma krijg ik het idee dat het meerdere losse mp3 bestanden samenvoegt tot 1, waarbij de ID3 tags behouden worden? Dit zou wel resulteren in wat ik zoek, maar dan zou ik eerst de mix weer moeten splitsen in losse stukjes, wat een beetje zonde zou zijn. Ik ben op dit moment echter het programma aan het downloaden en zal laten weten wat ik er van vind en of het werkt.

EDIT

Zoals ik al verwachtte, is dit helaas ook niet het programma (of methode) die ik zoek. Maar toch bedankt voor de moeite.
 
Heeft er misschien iemand nog andere ideeën? Deze zouden zeer gewaardeerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan