Back up maken via 2de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavenlyangel

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
41
Ik heb 2 computers, 1 hoofdcomputer en een andere. Ze zijn via een netwerk met elkaar verbonden. Op de hoofdcomputer staat een programma, die ik ook op de 2de computer kan gebruiken omdat ze met elkaar verbonden zijn, maar alleen als de hoofdcomputer aanstaat.

Nu is het probleem dat de hoofdcomputer zo langzaam de geest begint te geven, en ik geen mogelijkheid heb om een backup van dat programma te maken via de hoofdcomputer.

Weet iemand hoe ik een backup van dat programma kan maken via de 2de computer? Het schijnt mogelijk te zijn, ik weet alleen niet hoe ik toegang krijg van de 2de computer op de hoofdcomputer.

Alvast heel erg bedankt voor het reageren!
 
Zorg dat je in hetzelfde netwerk zit.
Maak op allebei de computers dezelfde gebruikeraccounts en je kunt er wel in:)
 
tja het probleem is eigenlijk dat hij praktisch de geest al heeft gegeven, alleen het programma wat ik nodig draait nog (op een of andere wonderbaarlijke manier), maar voor de rest ligt het ding op de een of andere manier plat, krijg sinds een paar uur geen bureaublad meer te zien, dus kan alleen maar het programma gebruiken, verder kan ik niet bij bij "deze computer" etc komen, dus ik heb waarschijnlijk alleen toegang via de 2de computer om een back up te maken
 
In dat geval zou ik de schijf van je "overleden" computer in je werkende bijplaatsen, kun je alsnog een backup maken.
 
Balen, ik had gehoopt dat ik het zelf op zou kunnen lossen, maar aangezien ik niet genoeg verstand ervan heb, zal ik moeten wachten tot mn oom weer in het land is (altijd een vakantie plannen als hij mij niet uitkomt haha).
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Edit: wanneer ik de oude schijf in een nieuwe computer zet, heb ik dan niet gewoon alle gegevens, zodat ik niet alles opnieuw erop moet zetten? Of zie ik daar hoop waar geen hoop is?
 
Laatst bewerkt:
Je plaatst hem als "slave" in je werkende computer.
Dat kun je aanpassen door de jumpers (ik vermoed gezien de leeftijd van de computer ) dat he zg. "ide" schijven zijn.
Dat staat bij de jumpers hoe je hem als slave plaatst.
Dan beschik je over alle gegevens die erop staan.
Alleen het betreffende progamma zul je opnieuw moeten installeren.
 
heel erg bedankt voor je hulp! Ook al begrijp ik er niet veel van, ik weet dat mijn oom het wel wat zal zeggen, dus hopelijk is mijn probleem dan opgelost (en hopelijk blijft mijn computer nog lang genoeg in leven tot ik hulp krijg :))
 
Graag gedaan. Zet je vraag even op opgelost boven in de blauwe balk.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan