Open poorten T-Mobile hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWlaRiche

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2012
Berichten
8
Graag zou ik advies krijgen oven het volgende probleem:

Ik ben bezig met een project dat via een module, die via GPRS een TCP/IP verbinding opzet, data moet uitlezen. Deze module zoekt naar een op te geven IP adres en maakt daarna verbinding met een poort. Als je deze poort foreward naar de PC waar de server op draait kun je de verbinding tot stand brengen.

Dit alles werkt prima met mijn huis modem/router.

Helaas moet het systeem ook getest worden binnen een bedrijfsnetwerk waarvan de ICT afdeling niet een poort wil open zetten.

Dit probleem wil ik proberen te omzeilen via een personal hotspot op mijn telefoon (provider T-Mobile).
Dan onstaan er 2 problemen :
  • Dynamisch IP-adres
  • Welke poort staat open
Het eerste probleem zal ik mee moeten leven. Ierdere nieuwe verbinding een nieuw IP adres in de module programmeren is voor test omstandigheden mee te leven.

Maar om er achter te komen welke poorten T-mobile toelaat stelde T-mobile zelf voor om ze allemaal maar te proberen. )-; ( advies wat ik kreeg van de 2e lijns heldesk.( de The Internet Assigned Numbers Authority heeft er maar iets van 25000 gedefinieerd)

Ik ben al bezig geweest met een online portscanner maar hij ziet alleen dat de port open staat als er ook een server is die naar de desbetreffende poort luisterd.

Graag een advies hoe ik dit aan kan pakken.

Bij voorbaat dank voor het advies
 
Laatst bewerkt:
Als je met een project voor een bedrijf bezig bent en je wilt testen binnen het bedrijfsnetwerk, dan zou ik never nooit niet genoegen nemen met een weigerachtige opstelling van de ITC afdeling.
Kortom, ik begrijp je aanpak niet.

Tardis
 
Beste Tardis,

Ik heb het project overgenomen van iemand anders die tegen dit zelfde probleem aanliep. Ik had de afdeling ICT dus bij voorbaat uitgesloten als het gaat om het oplossen van mijn probleem. Het is trouwens een semie bedrijfsnetwerk (Hogeschool )

Groet
 
JA die had ik al geprobeerd,... staan open maar daar kan de server weer niet mee overweg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan