cubase 5 synthesizer bespelen met toetsenbord pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
657
hallo,
ik heb nu cubase 5, en daar heb ik nu een synthesizer op staan maar ik weet niet hoe ik die kan bespelen met me toetsen board, ik weet wel dat het met een midi ofzo moet maar daar heb ik nog niet echt verstand van. zou iemand me kunen helpen?
gr pascal
 
Midi via usb soms? Dan moet je eerst de bij het keyboard geleverde driver installeren, voordat je hem kunt bespelen. Midi is een reeks codes voor - in dit geval - je geluidskaart. Of andere midi devices..

Voor zover ik weet doet cubase en dergelijke programma's niets anders dan je geluidskaart instellen op synth-geluiden die je zelf kunt samenstellen. Dat moet allemaal in de uitgebreide handleiding (eng) staan.
 
Laatst bewerkt:
nee de bedoeling is ik heb een synthesizer op cubase en die wil ik met me gewonen toetsenbord spelen van de computer dus als ik op de ''a'' druk ofzo dam hoor je een toets want ik heb geen keyboard met usb.
 
O ok, is dit dan misschien wat je zoekt? Een querty toetsenbord heeft geen overeenkomsten met een piano toetsenbord dus dat is altijd "behelpen". Misschien kun je in Cubase toetsen toewijzen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan