Communicatie probleem Modem Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Furnice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Berichten
3
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe router gekocht, Deze is voor het boven gedeelte van het huis om ook daar alles te voorzien van wifi en internet.

Merk router (tp-link TL-WR2543ND)

Daar heb ik ook mijn Media Speler op aangesloten het probleem is nu dat de modem beneden ook een aantal pc's heeft waardoor ze nu niet meer kunnen communiceren met de media speler omdat de gateway van de twee modems verschillend zijn.

Modem beneden (Arcadyan ARV7519i)

Ter informatie: Ik kan de mediaspeler vanaf de WIFI beneden niet bereiken

Ik heb ook een schematische tekening gemaakt hoe het nu zit. de groene lijn geeft aan hoe ik het eigenlijk wil
netwerk.jpg

Alvast bedankt.
 
De Arcadyan ARV7519i is niet alleen een modem maar ook een router. Schakel daarom van de router boven de DCHP functie uit zodat deze alleen als switch werkt en geen IP adressen meer uitdeelt. De WIFI functionaliteit zou dan gewoon moeten blijven werken.
Vanaf dat moment heb je alleen nog te maken met de Arcadyan ARV7519i als router waardoor alles weer in hetzelfde subnet zit.
 
Laatst bewerkt:
De Arcadyan ARV7519i is niet alleen een modem maar ook een router. Schakel daarom van de router boven de DCHP functie uit zodat deze alleen als switch werkt en geen IP adressen meer uitdeelt. De WIFI functionaliteit zou dan gewoon moeten blijven werken.
Vanaf dat moment heb je alleen nog te maken met de Arcadyan ARV7519i als router waardoor alles weer in hetzelfde subnet zit.

Het zal echter alleen werken als je de netwerkkabel tussen een UITgang van je modem (logisch) en een UITgang van je router boven. Dit klinkt raar, maar anders werkt het niet
 
De Arcadyan ARV7519i is niet alleen een modem maar ook een router. Schakel daarom van de router boven de DCHP functie uit zodat deze alleen als switch werkt en geen IP adressen meer uitdeelt. De WIFI functionaliteit zou dan gewoon moeten blijven werken.
Vanaf dat moment heb je alleen nog te maken met de Arcadyan ARV7519i als router waardoor alles weer in hetzelfde subnet zit.

Als ik de DHCP functie uitschakel krijgen de pc's boven inc. de media speler geen nieuw ip meer dus het netwerk boven ligt eigenlijk volledig dood.
 
Je moet dan wel de IP's op Automatisch verkrijgen instellen.
Eventueel moet je dan nog handmatig het juiste gateway adres ingeven.
Dat is het lokale IP adres van de Arcadyan (192.168.2.254)
 
Laatst bewerkt:
Je moet dan wel de IP's op Automatisch verkrijgen instellen.
Eventueel moet je dan nog handmatig het juiste gateway adres ingeven.
Dat is het lokale IP adres van de Arcadyan (192.168.2.254)

ip adressen automatisch verkrijgen kan toch niet als je de DHCP disabled?
verder kan ik op deze router niet de gateway gebruiken van de arcadyan.
dan krijg je namelijk deze melding.
Code:
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address
 
"ip adressen automatisch verkrijgen kan toch niet als je de DHCP disabled?"
De bedoeling is dat het IP adres verkregen wordt van de DCHP in de arcadyan.
Daarvoor moet uiteraard wel de communicatie tussen de arcadyan en je switch (2e router) in orde zijn.
 
Zeker ook niet vergeten om ipv. de WAN/Internet aansluiting 1 van de 4 LAN aansluitingen op de TP-link gebruiken om bedraad aan te sluiten op de Arcadyan.
Dit als aanvulling op wat edmoor schreef over het uitschakelen van de DHCP server-functionaliteit op de TP-link.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan