Internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomCZEE

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
27
Hola,

Sinds ik Windows 7 geïnstalleerd heb op m'n laptop (voorheen Windows Vista) heb ik constant last van problemen met m'n ethernetverbinding. Ik gebruik een ethernetkabel dat verbonden is met zo'n adapter. Toen ik nog Windows Vista gebruikte, werkte het naar behoren. Sinds Windows 7 valt het echter weg op bepaalde verschillende momenten. Het komt vooral voor als ik bijvoorbeeld een filmpje aan het kijken ben. Die blijft dan afspelen tot iets meer dan een kwart ofzo, waarna de verbinding wegvalt. Dit is ook het geval wanneer ik niet iets teveel tabbladen in Chrome gebruik.

Chrome geeft iedere keer aan dat het om een foute configuratie met de DNS lookup gaat, maar ik kan er niks wijs uit krijgen. Ik heb al op internet gezocht naar eventuele drivers, omdat ik dacht dat Windows 7 de hardware misschien niet zou ondersteunen ofzo, maar naderhand leek dit het probleem niet te zijn. Waar het wel mee te maken heeft, weet ik niet.

Wat het probleem zo erg maakt, is dat het ethernet is. Ook al gaat het niet om 'direct' ethernet, maar via een adapter; toch vind ik het ronduit belachelijk dat het me alleen maar problemen oplevert. En Wi-Fi kan ik niet gebruiken, aangezien m'n vader bij een poging om m'n laptop schoon te maken vanbinnen, het kabeltje voor de Wi-Fi-verbinding kapot heeft getrokken (daarom heb ik er ook spijt van dat ik het door hem heb laten doen)...

Iemand die me raad kan geven? Want ik word er ******ziek van om telkens een halfuur te moeten wachten tot de verbinding weer tot stand komt, tenzij ik de tabbladen wegklik die de meeste data moeten verzamelen (o.a. Twitter, YouTube etc.)...
 
Je kunt bij adapter instellingen thresholds, MTU's etc. aanpassen en QoS pakket planner uit zetten.
Doe dit item voor item en zet het weer terug als het erger wordt of niet werkt.
Uit mijn hoofd weet ik niet wat je allemaal kunt aanpassen, want dat is per kaart verschillend.
 
Ik heb die QoS pakketplanner uitgeschakeld, maar het verschilt niets van ervoor.

Helpt het misschien als ik er nog even bij toevoeg dat er, bij het interneticoontje in de taakbalk, 'Geen netwerktoegang' staat wanneer ik problemen met m'n internet heb? Want dat lijkt me ook nogal een ongewone melding. :p

Wat is trouwens threshold en een MTU? Staat namelijk niet bij de instellingen ofzo...

EDIT: Ik heb even zo'n progje geïnstalleerd dat controleert of alle drivers up-to-date zijn. Daaruit bleek dat de driver voor het ethernet niet geüpdated was naar de laatste versie. Deze wordt nu geïnstalleerd. Of het werkt, weet ik niet... :p
 
Laatst bewerkt:
De driver heeft helaas niet geholpen... Iemand met een oplossing???
 
Verplaatst naar de juiste sectie, hier heb je meer kans dat je vraag juist beantwoord wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan