• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gelikt en praktisch klantenbestand maken in Excel, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrade88

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Berichten
17
Hallo,

Ik run een eigen ramenwasbedrijf en ik heb mijn klanten momenteel in Excelbestand gesorteerd staan.
Alleen het bestand wat ik gemaakt heb is niet erg praktisch en ziet er bovendien niet mooi uit.
Ik weet dat je met excel ook een mooi en praktisch klantenbestand kan maken, alleen de vraag is hoe?
Ik heb wel eens iets gehoord dat je met userforms kan werken of iets dergelijks.

In de bijlage staat het klantenbestand zoals het er nu uit ziet, ik heb uiteraard de klantgegevens verwijderd.
De kolom namen wil ik behouden en er moet ook te sorteren zijn op de verschillende plaatsen (zie de tabbladen).

Zou iemand mij hier mee voorruit kunnen helpen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!


Mvg,
MichaelBekijk bijlage Klantenbestand voorbeeld.xlsx
 
Als je het per sé zelf wilt doen zul je wel bij excel willen blijven,
maar in principe is dit natuurlijk een toepassing voor een database of een CRM-toepassing.

En daarvan zijn tig gratis toepassingen te vinden. Maar dan moet je je daar wel in verdiepen.
Als (kleine?) zelfstandige zou ik je de volgende overweging willen meegeven:
- wil je zelf veel tijd besteden aan een onvolmaakte toepassing in een jou bekend maar niet-daarvoor bedoeld programma
- wil je zelf veel tijd besteden aan een betere toepassing in een voor jou onbekend programma
- wil je dit uitbesteden (nee, ik zit niet op werk te wachten)
 
Kleine zelfstandige inderdaad, ongeveer 200 klanten.

Ik begrijp van je dat Excel niet het programma is om mee te werken in dit geval. Uitbesteden is geen optie aangezien het niets mag kosten.
Zou je me een aantal gratis toepassingen kunnen aanbevelen? Dan ga ik er zelf mee aan de slag.
 
Kijk eens Hier of je er iets mee kunt,
Het is wel iets uitgebreider dan alleen een adressen bestand.
Excel is hier prima geschikt voor.

Niels
 
Hoi Niels. Ik moet me registreren om bestanden van die website te mogen halen. Maar toch bedankt.
 
Alle hogere opmerkingen in acht genomen, toch maar een klein voorbeeldje.
Een U-form oogt mooi, maar als je iets wil wijzigen is dat dan een hele onderneming.
Daarom een voorbeeldje zonder U-Form

Nu over de bijlage:
Als je een nieuwe regio invult, wordt er automatisch een tab-blad van die regio aangemaakt.
De ingevulde gegevens worden weggeschreven naar het juiste tab-blad.
De kolombreedte van de tabladen moet je wel zelf 1 x instellen, ook de hoofding en de opmaak.

Bekijk bijlage 156179
 
Ik zou al beginnen met alles op 1 tabblad te houden. Wil je dan toch een selectie per plaats of regio kan je steeds met een filter werken en de resultaten naar een tijdelijk werkblad kopieëren.
Je gaat het jezelf moeilijk maken als je bepaalde gegevens wil opvragen en je deze zoekactie moet gaan uitvoeren op diverse tabbladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan