Internet verbinding traag door andere pc???

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert111223

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Berichten
11
Wij hebben een Draadloos netwerk,(gewoon simpel)
Maar mijn vader gebtruikt een programma: "Imesh" (ofzow)
En ik heb het idee dat dat ons internet gewoon onderuit haalt
reden daarvoor:
De pc van me vader staat niet aan (mijnt wel)
En ik kan alle Youtube filmpjes kijken op 1080 (en loopt erg mooi)
Maar als beide pc's aan staan (dus ook me vader zijnt)
dan kan ik bijna op de laagste kwaliteit niet meer YouTube filmpjes kijken.

Waar komt het door? want het is ERG vervelend...

En anders zou het mooi zijn als jullie een progje voor me hadden waarmee ik het aandeel van mijn vader in de internet verbinding kan verminderen (Simpel: ik kan meer gebruik maken van ons internet en hij minder)

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Bij voorbaat dank.

(ik hoop dat dit in het juiste topic staat)
 
Zou goed kunnen dat imesh de oorzaak is, aangezien imesh een peer2peer programma is zal er waarschijnlijk ook geüpload worden vanaf de pc van je pa. Controleer dat eens en zet het uploaden uit. Muziek uploaden is strafbaar (vrijwel altijd een overtuigende reden).
 
Nu is er alleen één probleem, me pa denkt dat het niet aan zijn pc ligt dat ik traag internet heb...
Dus als er een of ander programma is waarmee ik zijn aandeel in internet kan verkleinen XP dan zou dat mooi zijn.
 
Dat is o.a. mogelijk met NetLimiter (http://www.netlimiter.com/) maar dat zal dan wel geïnstalleerd moeten worden op de pc van je pa. Als je een uitgebreide router hebt kan je kijken of daar een mogelijkheid ingebouwd is.
Gemakkelijker is toch je pa even laten kijken naar de upload instellingen. Uiteraard is het ook van belang hoeveel, en hoe snel, hij download. Maar over het algemeen zal dat minder uitmaken aangezien de download snelheid bij een gemiddelde breedband verbinding normaal gesproken ruim voldoende is. Als je pa echter de volledige lijn in beslag neemt qua download zal het er ook niet sneller op worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan