Audacity probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
132
Blijkbaar is voor jullie dir programma zo simpel in gebruik maar ik krijg er geen vat op, ik ben hier al meer dan een ur aan het proberen om van een you tube filmpje het geluid op te nemen op een deftige manier maar het lukt me echt niet.
Ik hoor alleen in de verte het geluid bij mijn opname maar verder geraak ik niet.... :(
Ik heb ook al die handleiding online doorgenomen maar ik geraak hier echt niet aan uit...
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit in zijn werk gaat om een wav bestand op te nemen ?? Echt raar, vroeger heb ik op mijn oude pc jarenlang zo een progje gebruikt dat bij mijn soundblaster live was meegeleverd en dit werkte altijd perfect....
Ik wil dit toch kunnen want deze software wordt echter wel aangeraden...spijtig genoeg lukt het bij mij niet...

Het moet iets te maken hebben met mijn geluidskaart denk ik want als ik de wav recorder van windows wil gebruiken wordt ook alleen mijn microphone herkend.
Als ik die uitschakel krijg ik melding : "er kan geen apparaat voor geluidsopnames worden herkend"....
Mijn geluid uit mijn 5.1 speakers werkt wel degelijk, echt raar :(
Drivers zijn pas geïnstalleerd, pc is nog maar paar weken oud....

Bij tabblad geluid onder opnemen staat Line In : niet aangesloten ? Hier moet toch niks inzitten als ik geen externe opname bron heb ?
 
Laatst bewerkt:
Weet eventjes geen oplossing voor dit probleem. Er is wel een andere optie.
Kopieer de url van youtube op www.keepvid.com, daarmee kan je de youtube audio als mp3 downloaden.

Ik heb overigens je 2 berichten samengevoegd, de volgende keer kan je beter de"knop "bericht aanpassen" gebruiken.
Succes.
 
Ok dank U, is al een goede link, maar dan kan ik waarschijnlijk het bestand nog steeds niet bewerken veronderstel ik..... ?
 
Het bestand wat je uiteindelijk hebt kan je gewoon bewerken met audacity.
 
Met audacity kun je wel het geluid openemen van een youtube filmpje.

Meetal is stereo mix standaard uitgeschakeld en daardoor herkent audacitry het niet.

1. klik met je rechtermuisknop op het luidsprekertje in de taakbalk (soms is hij verborgen klik dan op het pijltje rechts)

2. klik op opname apparaten

3.klik met je rechter muisknop in het venster en kies voor uitgeschakelde apparaten weergeven

4. klik rechts op stereo mix en kies voor inschakelen

5. daarna klik je op als standaard instellen als hij nog niet als standaard is ingeschakeld!

6. Open audacity en klik op de grote rode knop! (soms wel eerst even bij het microfoontje op stereomix klikken.)


Zie ook dit:http://www.howtogeek.com/howto/39532/how-to-enable-stereo-mix-in-windows-7-to-record-audio/
Succes!
 
1. is ok
Bij 2 krijg ik dit venster : :eek:

lineIn.png

deze info heb ik dus ook gelezen in die link :

" In sommige gevallen worden uw audio-chipset drivers niet het helpen van je zaak. Waarschijnlijk is dit omdat ze verouderd. In andere gevallen echter, is het omdat de nieuwste Windows 7 drivers bieden geen ondersteuning voor deze functie. Dit was het geval op mijn Asus Eee PC (een 1000HE), maar ik kreeg rond de kwestie door het downloaden en installeren van de oudere Windows XP / Vista drivers voor mijn audio chipset. Zoals altijd, voordat u uw chauffeurs, zorg er dan een systeemherstelpunt in het geval dingen niet gaan zoals gepland. "

Toch vreemd dan dat ik zou moeten terug gaan naar vorige drivers voor deze functie, niet....?
 
Laatst bewerkt:
En als je nu rechts klikt en kiest voor uitgeschakelde apparaten weergeven of lukt dat juist niet?

Wat voor geluidskaart/pc heb je?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dan ging het nog niet maar.... ik heb drivers nog eens opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik mijn mixer wel staan in opname apparaten :) !! Bingo !! Alvast bedankt voor de hulp ! :thumb: Nu uittesten maar....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan