DIVX wil niet afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
ik word er een beetje moedeloos van... ik heb een AKAI portable DVD-speler met 2 schermpjes voor in de auto. Behalve gewone DVD's speelt het ding volgens de aankondiging op de doos en de gebruiksaanwijzing ook MPEG4, via de USB- danwel de SD-ingang.
Ik heb al diverse films en filmpjes geprobeerd, maar het ding lijkt nogal kieskeurig in wat er wel en niet afgespeeld wordt. Ik heb er echter de logica nog niet achter ontdekt. DIVX met sourcecode MPEG4 wordt soms wel, maar soms ook niet afgespeeld. Bestanden die direct als MPG (sourcecode MPEG4) zijn opgeslagen, worden überhaupt niet gespeeld (terwijl je dat wel zou verwachten).
Sommig bestanden willen helemaal niet spelen, anderen geven alleen geluid en weer andere geven een melding over een unsupported resolution. :evil:
Met de bestanden is verder helemaal niks mis, want mijn TV met DIVX ondersteuning speelt ze gewoon af.:shocked:

Wat te doen? Ik heb al geprobeerd om de bestanden onder verschillende voorwaarden te converteren. Bitrate aangepast, verschillende resolutie, andere codecs... niks lijkt te helpen.
Weet iemand een "standaard" DIVX formaat wat deze mobiele spelertjes zondermeer zouden moeten ondersteunen, en wat is dan precies "standaard"?
 
Als het goed is staat in de manual beschreven wat de juiste formaten qua divx/mp4 kan worden afgespeeld.
Dit kan de resolutie zijn maar ook de framerate bijv. of dat deze in pal of secam is uitgevoerd.
Wil je bijv. binnen die beperkingen blijven is bestandsconversie uiteindelijk noodzakelijk om het bestand goed af te kunnen spelen.
 
In de gebruiksaanwijzing staat helemaal niets over de formaten of codes, alleen dat MPEG4 afgespeeld kan worden.
http://www.gebruikershandleiding.com/Akai-ACVDS736T/preview-handleiding-285985.html

Na wat converteren (met de originele XVID mini-converter) lijkt het erop dat de meeste XVID bestanden (met mpeg4 sourcecode) gewoon afspelen. Probleem blijft echter dat een aantal bestanden aangeeft "resolution not supported" en dat is toch een beetje vreemd, zeker omdat het geen ongewoon hoge resulutie is. Bestanden hebben resolutie kleiner dan 720x576 en spelen niet af (wel audio), terwijl bestanden met hogere resolutie geen probleem geven???
 
na contact met AKAI blijkt dat het ding allen XVID MEG2 met DX50 codec speelt.
PC is nu bezig om er een paar door de converter te kraken. Eens zien wat dat oplevert... de resolutie blijkt toch wel degelijk een probleem, want alles wat groter is dan 720x480 wordt zeker niet afgespeeld. Maar dan nog.... op een 7"schermpje heb je daar ook méér dan genoeg aan. Mocht het apparaat nog op een gewone tv aangesloten worden... de kids zijn niet zo kritisch :) Wordt vervolgd....!
 
het is dan niet anders in het vervolg dus gelijk de juiste xvid versie ophalen dan wel gelijk omzetten, zover ik weet is xvid een divx variant die alleen een open source kent en kwalitatief niet onder doet. Zelf kies ik dan voor een format die op de dvd player rechtstreeks is af te spelen maar ook als de kinderen (nogmaals) op de pc willen kijken prima dienst doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan