Clone van C schijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Hallo, Ik ben van plan om een SSD (128GB) in te bouwen die in de plaats komt van een HDD (1TB). Ook mogelijk dat ik de HDD naast de SSD blijf houden. Op de HDD heb ik nu slechts Windows 7 terwijl de rest op een externe HD staat. Op de SSD komt dan alleen Windows 7. Het plan is om de SSD in te bouwen en aan te sluiten om vervolgens een clone van de HDD te maken en op de SSD te zetten. Ik lees dat men dat doet met Acronis True Image. Ik zelf gebruik Macrium Reflect free versie 5. Ik ben er van uitgegaan dat ik Windows 7 dan in z'n geheel meeneem zodat ik die niet meer afzonderlijk hoef te installeren en activeren.
Vraag 1: Is dat zo?
vraag 2: Kan ik inderdaad voor het clonen Macrium Reflect kunnen gebruiken maken om alles van de huidige HDD over te zetten op de SSD?
 
Persoonlijk zou ik schoon installeren op de SSD. Lijkt mij problemen op te kunnen leveren. Bijvoorbeeld in je huidige installatie is defragmentatie voor de C-schijf actief, iets wat je niet bij SSD mag gebruiken. Bij een schone installatie, houdt Windows 7 daar rekening mee. Tevens zal dan de TRIM functie geactiveerd worden, wat een soort "defragmentatie" voor SSD is.
 
Dank voor de reactie. Dat zou ik dan met de Application & Support Disc moeten doen die ik bij aanschaf van de PC heb gekregen? Windows 7 die er nu op staat is een OEM versie. Ik hield er rekening mee dat dit dan niet viel te activeren. Is dat ten onrechte?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan