printer drver instaleren via netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenSturm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
Berichten
197
heei mensen,

ik heb 3 2e hands computers die helemaal opnieuw geinstaleerd moetsten worden . maar daarmee waren ook alle drivers weg..

nu staan die computers in een bedrijfs netwerk maar nu moet ik de drivers van de printers opnieuw instaleren, ik heb de drivers gevonden aleen kan ik ze niet instaleren omdat ze aangesloten moeten zijn op de pc kan dit niet via het netwerk of doe ik iets verkeerd. de printers staan via het netwerk..

m.v.g.
 
Als je een netwerkprinter instelt op een computer dan moet de computer naar drivers gaan zoeken.
Je zult dan alleen niet het volledige software pakket kunnen gebruiken als die geen netwerkinstallatie ondersteunt.
Tijdens de installatie wizard moet je kunnen kiezen voor netwerk of USB.
Kan dit niet, dan zal je het slechts met de drivers moeten doen en niet met de software.
 
misschien heb je mijn vraag verkeerd begrepen maar dat geeft niet want hier kom ik niet echt verder mee..

die 3 computers hebben allemaal geen drivers meer die waren er allemaal af ..

de printer doet het op andere computers in het netwerk wel .
maar als ik de driver wil instaleren zeg hij zorg dat de printer aangesloten zit op de usb poort ....

zou ik dan de printer eerst in de pc moeten doen driver instaleren terug op het netwerk en dat hij het dan wel zou moeten doen ??
 
Dat is de installatiesoftware (setup.exe) van de printer.
Ik bedoel meer: ga naar printers en faxen, toevoegen, laat hem op het netwerk zoeken, en als de pc om de drivers vraagt geef je de locatie waar je de drivers naar hebt gedownload of gebrand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan