DVD5 naar AVI + ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
252
Hallo beste lezers,

Helaas lukt het mij niet een DVD5 bestand over te zetten met Nederlandse ondertiteling naar AVI.
Misschien hebben jullie een oplossing hiervoor?

PS. Ik wil graag zo min mogelijk kwaliteitsverlies lijden en dat de ondertiteling goed bij het beeld en geluid past...

Ik krijg het zelf helaas niet gevonden, dus hierbij deze vraag :)

Groeten,
Pepsiman
 
Wat voor programma gebruik je om te converteren?
Ik heb goede ervaringen met Xilisoft Video Converter Ultimate (niet gratis), maar die ondertitels... dat blijft tobben. Zeker als je één outputfile wil.

Andere goede converter is DIVX Plus Converter (gratis te proberen, na X dagen wordt een bijdrage verlangd)
http://www.divx.com/en/software/divx-plus/converter
Voordeel van dit programma is dat het nogal recht-toe-recht-aan is. Met een paar muisklikken werkt het.

Op de website van XVID kan je ook een codec-pack ophalen met een convertertje. Die is zo mogelijk nog simpeler en echt "idiot-proof", maar volgens mij kan je daar geen ondertitels meenemen.




Let wel even op... AVI is een zogenaamd "containerbestand" wat zoveel inhoudt dat een bestand weliswaar .AVI als extentie heeft, de inhoud van verschillende bestanden (gebruikte codecs) kan nogal uiteenlopen. Een AVI bestand is in de regel een DIVX of XVID bestand, met een MPEG4 videocodec en MP3 audio. Daarbinnen zijn nog talloze instellingen mogelijk. DIVX en XVID zijn feitelijk hetzelfde, verschil is dat XVID gebruikt maakt van open-source codecs.

De gemiddelde mediaspeler zal genoegen nemen met een "standaard" DIVX / XVID betandje, zonder verdere bijzondere instellingen.
 
@madmuppet

Ik gebruik momenteel AVS Video Converter.
Ik ga het ook even uit proberen met Xilisoft Video Converter Ultimate.
Ik geef wel een seintje of het is gelukt of niet.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan