Geluidsniveau via Audacity ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
132
Ik heb nu op mijn nieuwe pc Audacity geïnstalleerd om mp3 bestanden te bewerken, vroeger deed ik dit met een progje dat bijgeleverd zat bij mijn geluidskaart.
Vroeger gebruikte ik steeds Mp3 gain om het volume gelijk te trekken van verschillende opnames.
Dit stond standaard op 89db ingesteld.
Kan ik dit ook zo op zelfde geluidssterkte instellen bij Audacity, deze waarden vind ik nergens terug, deze zijn steeds negatief :shocked: ??
 
Dat heet in Audacity normaliseren en zit onder effects...
 
Weet ik maar hier staat een waarde van -1, dit kan toch niet evenredig zijn met die 89db in Mp3Gain van vroeger ?
 
Bij versterken vul je dan een waarde in, maar hoe weet je nu hoe luid je nummer eigenlijk is tov andere nummers bedoel ik ? Dit was o zo handig in mp3Gain, snap je wat ik bedoel ?
 
Dat is de waarde in dB: Normalize the value to -1 dB (vanaf het clipping niveau), dus zeg maar 99% van max. volume.. Is niet helemaal evenredig maar doet het zelfde. Je kunt aangeven dat alle nummers van een cd bv. genormaliseerd moeten worden op -5 dB, waarna ze 5dB van de max onvervormde grens blijven - en ze zijn allemaal even luid.
 
Laatst bewerkt:
Ok zal ik proberen, ik ga wat uittesten op die manier en eerst eens kijken op oude pc hoeveel db ze bij mp3 Gain geven zodat ik een beetje een richtlijn heb...;)
 
Doorzoek je hardeschijf eens op:MSCOMCTL.OCX

Het bestand zou in C:\WINDOWS\SYSTEM moeten zitten

Als hij er niet tussen staat kun je hem downlaoden vanaf de website die je zelf linkte!

En dan in C:\WINDOWS\SYSTEM zetten

Als hij er in staat doe je dit: START--> RUN and type "REGSVR32 MSCOMCTL.OCX" zonder quotes

Dat zou het probleem moeten oplossen!

Ales van de website af gehaald :p
 
Het is me spijtig genoeg nog niet gelukt om het hier in orde te krijgen...:mad:


Wanneer ik deze link volg http://majorgeeks.com/faqshow.php?id=8 krijg ik volgende error als ik bij uitvoeren "regsvr32 MSCOMCTL.OCX" ingeef : fout3.png
Opmerking hierover : system map is leeg bij mij (ik gebruik Windows 7 Home Premium 64 bit), bestanden staan in system 32 map, dit zou volgens link alleen gebruikt worden bij XP ?


Wanneer ik andere link volg http://sourceforge.net/projects/mp3gain/forums/forum/164669/topic/4040039
krijg ik deze errors : fout1.pngfout2.png

Ik ben nochtans beheerder van deze (nieuwe) computer met legale windows op.
 
Misschien dat ik best nieuwe topic start met mijn bovenstaande vraag want uiteindelijk heeft dit probleem niks meer te zien met mijn eerste vraag ivm Audacity....:eek:
 
Of je stapt toch maar over naar Audacity. Doet het zelfde maar even wennen aan de nieuwe/andere mogelijkheden denk ik. Zelf doe ik alles met Audacity, vind het een geweldig programma!
 
Ja is inderdaad wel een tof programma maar met MP3Gain kun je dan weeral meerdere mp3's tegelijk op het zelfde niveau brengen en dat vind ik nu ook wel handig... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan