5.1 geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleymen

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Berichten
11
Hallo,

ik zou niet weten of dit de goede plaats is om deze vraag te stellen, sorry daarvoor.

Ik heb gister een nieuwe speaker set gekocht, genaamd Logitech X-530.

Ik heb alles netjes aangesloten, maar wat blijkt, ik krijg alleen maar geluid uit 2 boxen, de achterste boxen doen het niet.
Ik heb bij instellingen al op 5.1 gezet, ook als ik hem test komt er geluid uit alle boxen, maar zodra ik op youtube of ergens anders muziek wil luisteren krijg ik maar geluid uit 2 speakers ?

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?

( SB Audigy )

mvg,
 
Ondersteund je geluidkaart wel 5.1?

En heb je alle stekkers aangesloten? (3 stekkers volgens mij)

EDIT: je geluidskaart ondersteund wel 5.1!

Dan zou je mischien kunnen controleren als alle steakkers erin zitten(geluidskaart en speakers)
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik nog gevonden in een topic over dezelfde geluidskaart en speakers :
I found something interesting... If I go into my control panel sound settings and change it from 5. to desktop stereo speakers, all the speakers work perfectly, none are muffled and none cut in and out. But when I switch it back to 5., it goes back to crap. So I think it's a software problem.


Mischien eens proberen?
 
Ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt maar sommige hebben ook een eigen bedieningsconsole, check dat ook even naast de settings in Windows configuratiescherm.
 
Ja.. eh.. ik zal even inbreken. 5.1 gaat op Youtube en met muziek niet werken (tenzij je de speakers instelt op Quadrophonisch, dan zal er wat geluid naar de achterspeakers gestuurd worden, maar dit is via anoloog een echo van de voor speakers). Het enige wat er aan geluid is word via een stereo-kanaal naar de speakers gestuurd, en komt er dus ook maar geluid uit 2 speakers.

Probeer maar eens de geluidstest in Configuratiescherm -> Geluid, dan zal je horen dat alle speakers werken. Je kan ook een film opzetten die 5.1 heeft, dan zal 't ook werken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook de logitech x530 en ik heb wel geluid uit alle speakers, dus misschien ligt het toch aan je geluidskaart (ik heb het geluid in windows ook ingesteld op 5,1 geluid en bij mijn geluidskaart ook).
 
Ja.. eh.. ik zal even inbreken. 5.1 gaat op Youtube en met muziek niet werken (tenzij je de speakers instelt op Quadrophonisch, dan zal er wat geluid naar de achterspeakers gestuurd worden, maar dit is via anoloog een echo van de voor speakers). Het enige wat er aan geluid is word via een stereo-kanaal naar de speakers gestuurd, en komt er dus ook maar geluid uit 2 speakers.

Probeer maar eens de geluidstest in Configuratiescherm -> Geluid, dan zal je horen dat alle speakers werken. Je kan ook een film opzetten die 5.1 heeft, dan zal 't ook werken.

Ja klopt, als ik de geluidstest doe dan werken alle boxen, alleen als ik muziek luister etc, hoor ik er maar 2.

Wanneer werken alle 5 boxen wel ?

Het kan misschien aan mijn driver liggen die veroudert is, maar ik zou niet weten welke ik moet installeren of hoe ik hem moet update,

anders zou ik niet weten waarom die het niet doet ?
 
ik heb op youtube ook gewoon 5,1, en met muziek ook.
het kan ook aan je geluidskaart liggen, ik heb een thx-certified geluidskaart en daarop doet die het goed maar met mijn vorige pc met een sb audigy deed 5,1 het ook niet bij youtube, en bij muziek (een betere geluidskaart verbeterd je geluidskwaliteit ook, want ik heb op deze pc mooier geluid als op mijn vorige pc met een SB audigy).
 
Laatst bewerkt:
@ Wesleymen, ze gaan alle 5 werken zodra ze alle 5 worden aangesproken, dus zal je iets moeten afspelen met 5.1 geluid. OF zoals ik al zei, instellen dat de speakers in Quadrophonische opstelling staan, dan word hetzelfde geluid (al kan dit een kleine latency hebben in vergelijking met de front-speakers, omdat je de speakers op anoloog hebt aangesloten (?)) naar de achterspeakers gestuurd.

@ Dennisdennis12, heb jij hetzelfde speakersetje? Zo ja: speel de instellingen die jij hebt even door naar wesleymen. Zo niet: zet de instellingen alsnog hier neer zodat wesleymen een vergelijkbaar iets kan instellen. Ti's overigens niet de geluidskaart, maar de instellingen ;)
 
@ Wesleymen, ze gaan alle 5 werken zodra ze alle 5 worden aangesproken, dus zal je iets moeten afspelen met 5.1 geluid. OF zoals ik al zei, instellen dat de speakers in Quadrophonische opstelling staan, dan word hetzelfde geluid (al kan dit een kleine latency hebben in vergelijking met de front-speakers, omdat je de speakers op anoloog hebt aangesloten (?)) naar de achterspeakers gestuurd.

Het maakt geen verschil als ik hem op Quadrophonische opstelling heb staan of op die 5.1, ik hoor niks van geluid in de overige 3 speakers die ik heb,

@ Dennisdennis12, heb jij hetzelfde speakersetje? Zo ja: speel de instellingen die jij hebt even door naar wesleymen. Zo niet: zet de instellingen alsnog hier neer zodat wesleymen een vergelijkbaar iets kan instellen. Ti's overigens niet de geluidskaart, maar de instellingen

Raar dat Dennisdennis12 wel hetzelfde heeft als mij, maar dan wel uit alle speakers, dus het ligt wss aan me geluidskaart als ik het goed heb ?
 
via windows: 5,1 geluid. 192000hz.
thx pro studio: externe luidsprekers crossover-frequentie 14 hz. surround: aan crystalizer: aan speakers: aan smart volume: aan dialog plus: aan.
(oranje op oranje, zwart op zwart, groen op groen aangesloten.
 
En die instellingen kan je vinden bij configuratiescherm en dan geluid off.. ?
 
Laatst bewerkt:
de windows instelling: gewoon in je taakbalk en dan op de speaker klikken.

thx pro studio: kan alleen als je een thx gecertificeerde geluidskaart hebt. (die heb jij niet).
 
Zal bij instellingen iets van stereo (2 speakers) naar virtueel surround (nep 5.1) moeten zijn.
Probeer eens een DVD (met surround geluid) af te spelen. Wel alle speakers?
 
Zal bij instellingen iets van stereo (2 speakers) naar virtueel surround (nep 5.1) moeten zijn.
Probeer eens een DVD (met surround geluid) af te spelen. Wel alle speakers?


Als ik een video afspeel met 5.1, doen alle speakers het gewoon
 
Er is dus niks aan de hand met je geluidskaart of speakers.
Wat jij blijkbaar wilt is een stereo (2) bron afspelen als surround (5.1).
Mogelijk dat daarvoor een instelling (bij audio of zo) voor virtueel surround ergens staat.
 
Ja, ik heb bij me audio instellingen op 5.1 gezet, je kan ze vervolgens testen en dan hoor ik dat er een piep, uit alle speakers komt, maar vervolgens met muziek luisteren komen ze nog steeds maar uit 2 speakers.
 
Welkom nog op Helpmij..

Aangezien je een audigy kaart hebt van Creative moet je eens kijken of je de EAX console erop hebt staan.(strange dat er nog lieden vragen welke kaart die heeft terwijl toch in openingspost staat)

Daar kan je dan keuze maken bij enable cmss 3d.
Je geeft helaas niet aan welke audigy je exact hebt. En mocht je geen EAX console hebben dan kun je op de site van Creative nog kijken of die beschikbaar is voor je kaart.
http://nl.creative.com/support/down...oduct=1&LangID=1043&hdDspLangID=1043&OCXType=


eax_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom nog op Helpmij..

Aangezien je een audigy kaart hebt van Creative moet je eens kijken of je de EAX console erop hebt staan.(strange dat er nog lieden vragen welke kaart die heeft terwijl toch in openingspost staat)

Daar kan je dan keuze maken bij enable cmss 3d.
Je geeft helaas niet aan welke audigy je exact hebt. En mocht je geen EAX console hebben dan kun je op de site van Creative nog kijken of die beschikbaar is voor je kaart.
http://nl.creative.com/support/down...oduct=1&LangID=1043&hdDspLangID=1043&OCXType=

Ik heb een EAX console eropziten, ik wil het programma openen en krijg ik te zien: "Het audioapparaat dat door deze toepassing word ondersteund is niet gevonden. De toepassing word afgesloten "

Ik heb geen idee waarom die niet opent ?

ik zou niet weten welke Geluidskaart ik precies heb, ik weet dat ik een audigy heb, maar welke weet ik niet, enig idee waar ik dat kan zien ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan