internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinata

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
11
Hallo Allemaal,

Ik heb een netwerk in 2 gebouwen. Tussen deze gebouwen ligt een UTP-kabel onder de grond door.
Het internet (van UPC) komt binnen in gebouw 1, bij mijn Thomson TWG870-UG modem/router. vanuit hier gaat het internet naar een blu-ray speler, en naar een volgende router. Tussen de 2 routers ligt maar 1 kabel, en dat kunnen er ook niet meer worden. Bij de 2de (draadloze) router (die gebruikt wordt als repeater) wordt het inernet gesplits naar 1 bedrade pc, 1 draadloze pc en 1 kabel gaat naar het andere gebouw (ook deze kabel kan niet worden vervangen door meerdere kabels).

Nu wil ik de losse router verplaatsen naar het andere gebouw, zodat ik daar meerdere apparaten van internet kan voorzien. Echter, dan komt de bedrade PC zonder internet te zitten.

Hieronder een grove schets van de situatie

internet.jpg

m.v.g.
Koen
 
Van de 2e router gaat er dus een kabel naar een PC?
Hang dan een switch aan de 2e router en kun je meerdere apparaten bedraad aansluiten.
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie

Kan ik dan ook de 2de router vervangen door een switch, en de router zelf in het 2de gebouw neerzetten? in het 2de gebouw heb ik namelijk een aantal draadloze apparaten.

Groeten
Koen
 
In principe heb je aan 1 router voldoende, dus ja, dat kan.
Let er wel op dat de individuele kabels niet langer dan 100 meter zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan