gebruiksvriendelijk prog. of manier om bruikbaar filmmateriaal grof voor te sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PEPEEE

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
12
ik gebruik nu pinacle studio.(en een gopro camera)
ik vind dit een goed programma om te monteren. maar ik vind mijn draai nog niet in het grof voorsorteren van bruikbaar filmmateriaal.
bestaat er vb geen programmatje waar je op een gebruiksvriendelijke manier je filmfragmenten kunt mee bekijken / verknippen / direct wegsmijten wat onbruikbaar is en de fragmenten bewaren waar je misschien nog wat mee kunt doen. memo naam geven aan de niewe filmfragmenten. liefst niet met inladen en renderen.....
gewoon verkippen en naamgeven .
in pinacle moet je inladen
kun je perfekt knippen en nog veel meer . maar moet je per apart te genereren film of filmfragment renderen. ook al smijt je maar wat stukken weg.
of hebben jullie een tip voor een andere workflow.
groeten peter
 
je kunt toch gewoon in de tijdslijn knippen en plakken (zonder eerst te renderen)
Knip in de tijdslijn de fragmenten weg die je niet nodig hebt , de rest blijft staan.
Ik weet niet of pinnacle de mogelijkheid biedt om meerdere tijdslijnen aan te maken in 1 project , anders is dat ook nog een optie
 
bedankt voor de respons

ter verduidelijking even een voorbeeld.
vb ik heb na een outdoor weekend 2u beeldmateriaal.
Het is de bedoeling eerst grof te schiften . Dan hou je nog misschien 3/4 u mogelijks bruikbaar materiaal over.
en dan moet je uitschiften met 2 doelen.

A/ Alle fragmenten die nog leuk kunnen zijn om eens te bekijken voor wie bij het gebeuren was. vb 15-20 min . liefst nog in afzonderlijke filmfragment bestandjes met een memonaam. zodat je direct naar een kort fragment kunt gaan waarop je nog eens wil terugblikken. niets gemonteerd dus / gewoon de afval er af geknipt. en een memonaam geven
B/een montage verslagje maken van vb 1 liedje lang. zodat het luchtig en aangenaam blijft voor een buitenstaander om je filmverslagje uit te kijken.

Nu doe ik fase A ook in pinacle zelf. maar ik vind zelf dat mijn workflow rommilig is en misschien voor verbetering vadbaar.
aangezien voor de behoefte beschreven in faze A helemaal niets moet geplakt worden, dacht ik misschien bestaat er wel een simpel " kijk en knip" programmatje dat hiervoor beter geschikt is dan pinacle. gewoon het bestaande bestandje inkorten en een naam geven. niets inladen renderen....
eenmaal het werk A gedaan is => de nieuwe kortere bestanden (inmiddels met memo namen) gebruiken voor faze B in pinnacle...??
of heeft er iemand een andere sugestie.


//meerdere tijdslijnen in een project kan niet bij pinacle
groeten peter
 
nog even aan de boom schudden:
kent er iemand een super simpel filmfragment knip programma (zelfs niet plakken)
om een voorbewerking te doen. (zie de uitleg hiervoor)

groeten peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan