Dvd menu maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvelineW

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
29
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb namelijk een film gemonteerd (van ong. 50 minuten) van een concert. Bij deze film heb ik ook nog een fotovoorstelling gemaakt en wat beelden van de repetities (beiden een apart filmpje). In totaal heb ik dus: 1 lange film en 2 korte filmpjes. Ik heb alles gemaakt in Cyberlink Powerdirector en geproduceerd als MPEG2.

Nu wil ik graag een dvd maken met een menu. Op het internet heb ik al vele programma's gevonden om een menu mee te maken, maar eigenlijk kunnen ze allemaal niet echt wat ik wil. De meeste maken namelijk zelf een menustructuur die ik niet kan veranderen.

Wat mijn menu moet kunnen is het volgende:
In het hoofdmenu wil ik een knop 'Afspelen' (de lange film), 'Hoofdstukken' (van de lange film), 'Foto's' en 'Repetities' (de korte filmpjes).
Het knopje 'Hoofdstukken' moet dan een submenu openen waarin de hoofdstukken te zien zijn en kunnen worden afgespeeld.

Heeft iemand een idee met welk programma dit mogelijk is? (Het liefst gratis)

Alvast bedankt,
Eveline
 
Bedankt voor jullie reacties!

@goedlichtJoost:
DeepBurner dvd movie heb ik nu gedownload. Maar ik snap nog niet helemaal hoe het programma eigenlijk werkt, kan ik hier wel meerdere video's toevoegen? Misschien dat je me een beetje wegwijs kunt maken in dit programma :)

@edmoor:
DVD Styler was een van de vele programma's die ik al had geprobeerd. In eerste instantie leek mij dit een super programma.. Maar: als ik een film van 52 minuten toevoeg, geeft het programma rechtsonderin aan dat ik 100/80 minuten heb gebruikt, dus dat het helemaal niet op een gewone dvd past. Toch wel knap dat ie er ineens 100 minuten van maakt. Snap jij hoe dit kan?

Groetjes Eveline
 
Hoe dat kan weet ik ook niet maar het zal wel te maken hebben met het compatible maken van de films voor DVD layout.
Het aantal minuten is minder belangrijk dan de totale grootte.
Je kunt bij het maken van een nieuw project aangeven of je DVD5 (4,37GB), DVD9 (9GB) of onbegrenst wilt.
Zelf kies ik altijd voor DVD9 en als aan het einde van de rit blijkt dat het niet op een DVD5 past haal ik het resultaat even door DVD Shrink en past het allemaal weer wel.
Enig kwaliteitsverlies heb ik hierbij nooit opgemerkt.

Een link naar DVD Shrink mag ik hier denk ik niet plaatsen maar als je er even op googled heb je hem zo te pakken.
In dit geval is het gebruik ervan uiteraard volledig legaal.
 
Laatst bewerkt:
Oké. Toch vreemd, aangezien m'n film maar 3 gb is, dus makkelijk op een dvd5 van 4,7 gb moet passen. Maar ik zal het eens proberen!
 
Volgende probleem :(
Ik laat DVD Styler mijn dvd nu genereren naar een iso bestand en voorbeeldweergave.
Na een paar seconden geeft ie dan aan: Mislukt. Error while opening encoder for output stream #0.2 - maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height. Fout bij transcoderen van ......mpg

What's wrong??
 
Ik denk dat het opgegeven aantal minuten te maken heeft met een audio DVD en niet met een video DVD, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
 
Hmm, ben iig niet de enige met dat probleem.. Wat ik ondertussen wel heb gemerkt is dat het op m'n laptop wel werkt (eerst deed ik het op m'n pc).. Daar is ie nu aan het genereren en tot nu toe nog geen foutmelding.. Het zal wel in m'n computer zitten dan..
 
Wellicht dat je dan wat video codecs mist.
Dan gaat het converteren niet goed.
 
Oh ja dat zou heel goed kunnen, want sommige filmbestanden kan ik eigenlijk ook niet afspelen met m'n mediaplayer.. Daar heb ik dan wel een K-lite codec pakket voor geïnstalleerd geloof ik, maar helemaal top werkt het nog steeds niet..

Maar als ik nou straks hopelijk een werkend menu heb gemaakt, kan ik dan die iso-image gewoon met nero of een ander brandprogramma op een dvd branden? En maakt het dan nog uit met welke pc/laptop ik dat doe?
 
Als je voor het project DVD5 gekozen hebt kun je de ISO inderdaad zo op een DVD branden met een ISO burner.
Nero is prima maar zelf werk ik het liefst met CDBurnerXP
http://cdburnerxp.se/

En ja, die is ook voor Windows 7 ;)
 
Okee! Ik heb ook wel eens het programma ImgBurn ofzo gebruikt, dat werkte ook prima :) Dat heb ik een keer gebruikt om de mapen AUDIO_TS en VIDEO_TS te branden, maar ook voor iso-image moet dat lukken denk ik. Ik denk dat ik er zo verder wel uitkom, en anders roep ik wel weer :) Hartstikke bedankt voor je hulp!
 
Graag gedaan :)
 
FFmpeg?

Ik heb het nog eens geprobeerd, maar helaas het lukt nog steeds niet met DVD Styler. Via het internet (forums) krijg ik de indruk dat ik FFMpeg moet installeren. Maar dat lukt me nog niet echt, want dan moet je eerst weer andere dingen installeren geloof ik. Heeft een van jullie hier misschien verstand van?
 
Gelukt!

Het is gelukt! Ik heb de film als AVI geproduceerd (in Powerdirector) en toen lukte het allemaal wel!
 
Toch een codec probleem geweest dus.
Goed gedaan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan