DJ set aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlordingo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
299
Goedenavond,

Ik zit al tijden er over na te denken om een dj set aan te schaffen. Ik heb een aantal jaar geleden bij een vriend veel gedraaid op zijn set, en ik had er wel de 'feeling' voor. Ook tijdens het uitgaan zit ik constant naar de dj te kijken, wat hij nou precies doet; ik vind 't ontzettend interessant en muziek is echt mijn ding. Het is voorlopig alleen om thuis te draaien.

Ik heb dus besloten om een set aan te schaffen. Ik weet alleen totaal niet waar ik op moet letten bij een aankoop.
Ik heb besloten om ong. 500 euro uit te geven. Kan ik hier wat mee, of kom ik dan eigenlijk nog steeds in de low budget zone? (ik heb zelf al speakers, versterker en een koptelefoon)

Ik heb dus alleen 2x een cd speler nodig en 1 keer een mixer (geloof ik).

In eerste instantie wil ik alleen weten waar ik nou echt op moet letten bij een aankoop, maar suggesties zijn altijd goed en 't liefst dan met uitleg waarom. (wat heeft een cdspeler van 2000 meer dan de ene van 200 euro? )

Groeten Lucas!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad zijn er vele merken/typen en soorten DJ sets te koop. Ik denk dat je als beginner niet al te dure apparatuur hoeft aan te schaffen.
Stel dat het na een half jaar toch tegenvalt, dan heb je voor een vermogen aan apparatuur staan!

Feeling voor het werk krijg je ook wel op cd-spelers van 300/400 Euro.
Even niet op het merk gelet heb je b.v. al een mixer voor 130 Euro en een cd-speler voor 159 Euro. Mooi binnen je budget :)
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt voor de tips so far, maar zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Lucas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan