Kwaliteitsverlies bij het overzetten van mijn filmpje op een dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

moederdevrouw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Berichten
3
Hallo,

Eerst en vooral wil ik even kwijt dat ik een totale leek ben. Ik ben graag in de weer met camera en fototoestel maar veel verder rijkt mijn kennis niet. Onlangs ging ik toch zelf aan de slag met het programma AVS video editor. Ik maakte een mooi filmpje van de communie van onze jongste door beelden in te voegen, speciale effecten bij overgangen, enz. Ik was heel tevreden over dit filmpje. Ik had eerst wel problemen met de kwaliteit maar na wat zoekwerk kon ik het met de gewenste kwaliteit bewaren onder een mpeg. Geen idee of dit goed is of niet maar de kwaliteit was heel zuiver daar het eerst bij andere dingen die ik bewaarde slecht was. Omdat ik beloofde aan andere ouders hen dit filmpje te bezorgen begon ik met dit op een dvd te branden. Op 't eerste gezicht leek er geen probleem te zijn maar wanneer ik ging nakijken bleek dat wanneer de beelden erg bewogen de kinderen veranderden in schimmen. Het beeld kon de kinderen blijkbaar niet volgen. Dit was zo op de dvd-speler op school, bij ons thuis en ook op mijn computer. Wanneer ik echter het filmpje dat op mijn computer staat bekijk is dit niet het geval. Nu probeerde ik ondertussen al talloze dingen te veranderen (snel branden, traag branden, gewoon, ...) Weet ook niet of ik eigenlijk PAL of dat ander (kan nu niet even op de naam komen maar het heeft 4 letters) moet aanduiden.

Kan iemand me op een eenvoudige manier uitleggen wat ik fout doe en hoe ik dan wel te werk moet gaan? Ik zit me met de handen in het haar! Dank u wel!

Katty
 
over het algemeen heeft mpg een hoge compressie methode waardoor de kwaliteit erg mooi kan zijn. wanneer je dit op een dvd wilt zetten gaat hij het bestand opnieuw decoden, maar omdat hij op dvd op een lagere resolutie uitkomt treedt er inderdaad kwaliteit verlies op. dit komt dus omdat je het bestand omzet van mpg naar dvd.

het verschil tussen pal of ntsc (heeft te maken met standaarden, pal is voornamelijk europees, ntsc amerikaans en zit hem in een klein verschil in de resolutie) of het verschil in brandsnelheid zou hier dus niet veel mee te maken moeten hebben.

wat je kan proberen is of je het filmpje in AVS video editor niet simpelweg kan outputten als dvd bestand (dus opslaan als dvd of in ieder geval iets anders dan mpg). vermoedelijk zou je hem daarna simpel kunnen branden op een dvdtje.
 
Ik heb hem al een keertje laten branden rechtstreeks vanop AVS video editor op een dvd maar ook hier zat ik met hetzelfde kwaliteitsverlies. Ik zal nu even gaan kijken of ik iets anders kan vinden waaronder ik het eerst kan opslaan. Alvast bedankt.
 
Bij het verwerken kan ik kiezen uit AVI, MPEG, WMV EN MOV. Hieronder staan dan nog vele andere onderverdelingen.
Enkel bij MPEG en bij MOV kan ik iets terugvinden wat met DVD te maken heeft. Ik probeerde deze uit maar op mijn computerscherm zag de kwaliteit er niet schitterend uit. Ben dan ook maar niet door gegaan met branden.
 
om eerlijk te zijn zou ik dan ook niet weten of je hier nog iets makkelijk aan kan veranderen. je zou eens kunnen proberen door middel van software als convertxtodvd je film naar dvd te converteren, maar de vraag is wederom of dit het gewenste effect heeft.

wellicht heeft iemand anders nog een suggestie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan