Internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grtjn

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
256
Ik heb een probleem met mijn internet op mijn eigen pc.
Toen ik dinsdag mijn pc afsloot en vervolgens woensdag weer aan deed kreeg ik het icoontje rechts onder in mijn taakbalk netwerk icoontje met met de zinnen;

Netwerk
Geen netwerk

Onbekend netwerk
Geen internettoegang

Ik heb al eens een keer mijn pc opnieuw geinstalleerd en toen was het klaar, maar dit is niet mijn optie.
Het opnieuw installeren van een pc is niet goed als je dit te vaak doet!

Wie kan mij helpen m dit probleem op telossen??
 
Vaak is het doorlopen van de settings wel een oplossing. Ook helpt het bij verschillende mensen om IP6 handmatig op de adapter uit te zetten. Reset ook eens je router voor de zekerheid om te kijken of daar geen conflict zit
 
Ik had iets opgezocht en ze zeiden haal het stroom er 10 sec af dat heb ik gedaan maar dit is de oplossing ook niet en een reset knop kan ik niet vinden.
Waar vind die die instelling op mijn pc?
 
netwerk en sharing -> adapter instellingen -> rclick-> eigenschappen -> ip6 uitvinken.

vervolgens ip4 -> eigenschappen -> kijken of hier de juiste settings nog staan.

werkt het nog niet kun je proberen via netwerk en delen centrum een nieuwe verbinding aan te maken.
 
Alles stond aangevinkt het ip6 uitgevinkt.

ipv44 -> Automatisch een ip-adrs laten toewijzen
Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen

bijde zijn aangevinkt

wat nu?
 
als je bij "status" kijkt van je adapter krijg je nu ook een ipadres? (status -> "details" ). Staat er bij "ipv4 connectivity nog steeds unknown?
 
Als je in een command prompt

ping nu.nl

ingeeft wat krijg je dan als antwoord? Anders zoals ik aangaf in mijn vorige reply ook even opnieuw door de netwerk-setup lopen.
 
Ik laat je anders wel even een printscreen zien, zal hem wel even uploaden
 
JE ben wel een beetje paranoid, omdat daar waarschijnlijk je interne ip-adres zal staan en dat gaat zeer waarschijnlijk 192.168.0.x of 192.168.1.x zijn :) daar kan niemand wat mee hoor.

maar wat doet de ping?
 
Ik weet wel wat over computers maar dit soort dingen niet echt, wat moet ik met die command doen?
 
Ga naar het "netwerk & delen" centrum en klik daar op de "met een netwerk verbinden" optie. Indien dit geen oplossing geeft, probeer dan de "nieuwe verbinding/netwerk opzetten" knop.
 
Als ik op een verbinding maken of verbreek klik krijg ik recht odner in een venster met netwerk geen internettoegang.
maar als ik opvraag van wat is het probleem dan krijg ik iets over de tijd dan dit niet synchroomloopt.
ik snap der helemaal niks van ik heb er niks aan verranderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan