het opstartbestand aanpassen in illustrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskiab

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
48
hallo
weet iemand hoe ik mijn opstartbestand kan aanpassen?
Ik wil namelijk paletten en symbolen en kleuren die ik heb aangemaakt behouden. Ik heb al geprobeerd het als sjabloon op te slaan (maar zodra ik die open is alles weer weg)
ik heb een werkruimte aangemaakt (werkt ook niet weer alles weg)

wat nu?
En is er misschien ook een optie waarbij je in 1 keer alle vensters (paletten, symbolen, penselen etc.) die bestaan direct in je werkruimte komen? is makkelijker namelijk de ongebruikte weg te klikken dan steeds opnieuw naar venster-> invoegen enz. en nog eens en nog eens

word er gek van, wat een werk!
 
Hallo saskia, welke versie heb je dan, zodat helpers je nog beter kunnen helpen. :shocked:
 
Oh dat is nogal een zwaar programma lees ik her en der. Maar of er enige voorbeelden zijn..... Probeer hier eens wat inspiratie uit te putten. Kan niet direct zo een handleiding vinden. Klik.
 
dankjewel

ik ben er nu dus wel achter dat je eerst alle stalen over moet zetten naar het juiste tabblad ervoor en dan opslaan als sjabloon, dan blijven ze er wel in.
ik deed steeds via venster openen en die tabjes bij elkaar zetten en dan langs de kant in de werkruimte plaatsen maar dan gaan ze dus weer weg
 
Oh oke Saskia, maar is je probleem dan nu opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan