ADSL Providers >1Mbps upload?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
668
Zijn er ADSL providers die meer dan 1Mbps upload snelheid geven? Ik heb echt een wat betere upload connectie nodig voor het streamen en uploaden wat ik doe. Ik gebruik huidig Alice (of Tele2, wat je het ook wilt noemen nu).

Glasvezel is er nog niet bij mij, dus dat is ook geen optie, plus ik ben nog niet bereid om zo veel te betalen :rolleyes: De normale 20/mnd voor ADSL is prima :thumb:
 
Ik heb een Telfort standaard abonnement. Tot 25 Mb down- en tot 3 Mb upload.
De kosten zijn voor mij nu nog 17,50 per maand. Dat loopt nog tot eind oktober waarna ik 25 euro per maand ga betalen.
De werkelijke download die ik haal met nieuwsgroepen is echter 35 Mb en upload haal ik max. 2 Mb

De huidige aanbieding is 21,50 per maand.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu even gevraagd aan Telfort wat voor upload snelheid ik kan verwachten, sinds bij Internet Standaard staat dat ik max 18mbps krijg als ik mijn adres invul.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor 2 tientjes per maand krijg je geen hogere upload snelheid.
 
Iets duurder dan.
Voor niets gaat de zon op.
 
Heb je al bij Telfort gekeken naar hun max abonnement?
Die biedt een upload tot 5Mb.
 
Ik heb zelf ook Telfort gehad met ADSL internet. Dat beviel heel erg goed!
 
Ik heb Telfort al jaren. 1x een groot probleem gehad maar voor de rest inderdaad heel erg goed, zeker voor de prijzen die ze rekenen.
 
Maar wel een stuk goedkoper dan KPN zelf.
 
En ook klantvriendelijker! Want bij KPN krijg je steeds reclame thuis:mad:.
 
Over kabel: Toen ik nog UPC internet had tijdens mijn verhuizing, kwam er een monteur langs om te kijken waarom ik geen internet had. Blijkt dus dat de groene kabel van mijn huis kapot is en voor een reparatie zou ik dus door m'n muur moeten slaan. Dat ga ik niet doen, als ik hier misschien niet lang ga wonen.

Over Telfort: Ik heb gekeken voor Internet Standaard, maar hij geeft maar 18Mbps aan voor mijn adres. Ik heb dit even nagevraagd bij het Telfort forum, en daar zeggen ze dat dit waarschijnlijk betekent dat ik geen VDSL heb.
(https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/voor-upload-snelheid-verwachten-27035). Wat betekent dus dat ik niet meer dan 1Mbps kan krijgen voor upload? Klopt dat?

Edit: Volgens BBned postcode check kan ik dus wel VDSL krijgen:

ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
IMA BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 20Mb/3Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb

Let wel dat de wijkcentrale volgens die site 1250m van mijn huis vandaan is. Kan dit het probleem zijn?
 
Laatst bewerkt:
Die UPC monteur die heeft zijn diploma's bij een pak Brinta gekregen dan, want een groene kabel reparatie doen ze vanuit je voortuin of als deze via de centrale hal loopt bij een flat via de centrale hal.
De groene kabel ligt ALTIJD in een buis of los onder je vloer om dus makkelijker te kunnen repareren zonder je muur te slopen.
Deze monteur zat dus duidelijk niet op het werk te wachten, iets wat zeer kwalijk is.

Bij 1250m afstand van de wijkcentrale zal je wat snelheidsverlies moeten verwachten, maximaal 4 Mbit/s verlies op download.
Wat het voor je upload betekent durf ik je niet te zeggen.
 
Die UPC monteur die heeft zijn diploma's bij een pak Brinta gekregen dan, want een groene kabel reparatie doen ze vanuit je voortuin of als deze via de centrale hal loopt bij een flat via de centrale hal.
De groene kabel ligt ALTIJD in een buis of los onder je vloer om dus makkelijker te kunnen repareren zonder je muur te slopen.
Deze monteur zat dus duidelijk niet op het werk te wachten, iets wat zeer kwalijk is.

Bij 1250m afstand van de wijkcentrale zal je wat snelheidsverlies moeten verwachten, maximaal 4 Mbit/s verlies op download.
Wat het voor je upload betekent durf ik je niet te zeggen.
De groene kabel zit in een soort extra stuk muur (oh ik heb geen flauw idee hoe het heet) waar ook mijn cv-buizen doorheen gaan. (dat kan het probleem bijv al zijn, sinds de kabel niet leek te zijn beschermd (geen buis ofzo). Het is al goed bekend dat de aannemer wie het huis verbouwd had toen de vorige eigenaar er in zat niet hield van het werk afmaken.

Over de afstand, ja Telfort is normaal 25Mbps en bij mij met de Telfort postcode check 18Mbps, dus ik vraag me echt of ik uberhaupt een winst kwa upload heb. Enig idee of Telfort een test-service heeft ofzo?
 
Er is altijd een speed test te doen, maar dat is pas als je de verbinding al hebt.
Bij 18 van de 25 mbt/s down zou ik rekening houden met 640 à 768 kbit/s up van de 1 Mbit/s.
als UPC de kabel komt repareren dan knippen ze hem door en verleggen hem maar. Het kan niet zo zijn dat jij de dupe bent van de aannemer van een vorige eigenaar, terwijl UPC verantwoordelijk is voor onderhoud en goede werking van de groene kabel tot aan het eerste aansluitpunt.
 
Laatst bewerkt:
Er is altijd een speed test te doen, maar dat is pas als je de verbinding al hebt.
Bij 18 van de 25 mbt/s down zou ik rekening houden met 640 à 768 kbit/s up van de 1 Mbit/s.
als UPC de kabel komt repareren dan knippen ze hem door en verleggen hem maar. Het kan niet zo zijn dat jij de dupe bent van de aannemer van een vorige eigenaar, terwijl UPC verantwoordelijk is voor onderhoud en goede werking van de groene kabel tot aan het eerste aansluitpunt.

Telfort heeft 3Mbps up.

Het is wel een stuk muur dat uit mijn huis moet. Je hebt trouwens gelijk over de UPC verantwoordelijkheid, ik mag eigenlijk niet eens aan die kabel zitten. Maar, ik verwacht wel dat een nieuw stuk muur me dus wel geld ga kosten. En dat is ook een probleem.
 
Laatst bewerkt:
bij 3 mbit/s up zal het niet sneller lopen dan 1,5 Mbit/s op die afstand.

Maar ik snap 1 ding niet: Waarom moeten ze je muur slopen? In welk deel van Rotterdam woon je? En komt-ie je meterkast binnen?
Ik ben geloof ik in bijna heel Rotterdam binnen geweest bijna voor UPC aansluitingen, en heb geen enkele situatie meegemaakt zoals je beschrijft. Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het uniek.
Ze knippen het stuk in de meterkast af bij het punt waar het de muur in verdwijnt, en het stuk in de kruipruimte waar het de muur ingaat, en dan zetten ze er een nieuw (langer) stuk op met zo geheten "F-connectors" en dan kunnen ze hem opnieuw langs het stukje muur voeren... hooguit een gaatje boren erdoor en klaar... laat dat rotte stuk maar lekker zitten dan.
Zou bijna zelf willen komen kijken, puur uit nieuwsgierigheid :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan