Mappen synchronisatie in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
477
Hallo allemaal,

Bij voorbaat excuses wanneer dit bericht niet in het juiste forum staat! Ik weet niet precies waar dit thuis hoort.

Bij ons op het bedrijf werken we met een 3d-teken programma: Tekla Structures. Nu zijn er drie computers aangesloten op een netwerk met bijbehorende gedeelde hardeschijf.
Nu komt het probleem. we hebben dus drie tekenaar die elk de map van tekeningen bewerkt (tekeningen wijzigen/toevoegen) maar dit werkt enkel erg goed wanneer je de gewenste tekening (map) naar je locale hardeschijf kopieert.
Het probleem hiervan is dat er 1000en1 versies van elk model zijn (je vergeet het wel eens terug te kopiëren etc).

Mijn vraag is nu: (ik ben een leek op dit gebied!) hoe kun je dit nou ordenen?
We zaten te denken aan 1 centrale map (netwerk hardeschijf) en op elke computer een locale map (directe kopie) welke elke dag gesynchroniseerd wordt. Hierdoor is er altijd centraal een laatste versie van de tekening, en sochtens haalt de locale map de centrale map weer op zodat ook de wijzigingen van andere tekenaar zijn doorgevoerd (iets in de trend van laatst gewijzigd ofzo?). Natuurlijk dienen er dan afspraken gemaakt te worden over het niet tegelijkertijd wijzigen van een model (misschien dient er wel meer dan 1x per dag een sychronisatie plaats te vinden?).

Daarnaast is het misschien gemakkelijk als je een paar dagen terug in de tijd kunt (zeg de mappen worden 10 dagen terug bewaard). Ik snap dat hiervoor een grote ruimte beschikbaar nodig dient te zijn maar dit is in principe geen probleem.

Mijn vraag aan jullie: wat adviseren jullie ons hier te doen? En kunnen we dit zelf "ontwikkelen/instellen"?

Graag jullie advies in deze,
Alles is welkom!

Met vriendelijke groeten,

Joost
 
Beste Joost,