PC haalt nieuwe internetsnelheid niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo.

Sinds eergisteren zijn wij verandert van abonnement. Van 30 Mbps naar 60 Mbps. Nu onze PC die beneden staat (Core i5 6 GB Ram) haalt deze snelheid perfect (getest met speedtest).
Nu mijn pc's boven halen deze snelheid niet. Als ik de kabel boven in mijn netbookje steek haal ik ook de 60 Mbps, dus het probleem ligt niet bij de kabels en de switch maar bij de pc zelf.

Wat ik helemaal raar vind is dat mijn Core 2 Quad deze snelheid niet haalt. Deze haalt gemiddeld maar 30 Mbps.

Wat is er hier aan de hand?
 
Zaken zoals AVG online scanner en andere anti-virus producten beginnen vaak een grote rol te spelen bij deze snelheden. Staat er beveiligingssoftware op de PC die bijvoorbeeld niet op je netbook draait?
 
Enkel avast draait real-time, maar die draait op de pc die beneden staat ook.
 
Als ik een speedtest doe met een java gebasseerde tester haal ik wel de 56 Mbps, raar?
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    51,8 KB · Weergaven: 44
Ik vermoed toch nog steeds een software probleem. Mogelijk een plugin in de browser die in de weg zit?
 
Gewoon de browser denk ik dan, en flash. Google Chrome en IE 9 geven beide hetzelfde met een flash versie. Maar ik weet als ik bestanden download dat ik ongeveer 7.5 MBps haal = ongeveer 60 Mbps. Dus de theoretische snelheden haal ik in de praktijk ook wel, gewoon geeft de speedtest niet de juiste waarde weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan