Harmonie effect

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler12

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
494
Hallo lezer,

Ik weet niet of dit in de goeie categorie staat maar dit leek me de beste voor mijn vraag.

Mijn broer heeft een TC Helicon voice live gtx gekocht: http://www.tc-helicon.com/products/voicelive-play-gtx/

Alles werkt top maar er is 1 probleem:

Hij neemt de gitaar en de zang altijd los op, maar de tc helicon gebruikt de gitaar om de goeie key te vinden voor de harmonies.

Is het dan mogelijk om toch de harmonie te gebruiken en de zang en gitaar los van elkaar opnemen?

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Of heeft iemand software waarmee dit kan worden gedaan, of is dit zoiezo niet mogelijk?

Mischien beter uitgelegd:

Omdat het apparaat naar de gitaar "luistert" en daardoor de goeie key uitzoekt moet de gitaar dus eigenlijk uitgeschakeld worden in de opname maar het apparaat moet het toch herkennen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Freestyler12,

Weet niet hoe hij nu de gitaar en zijn zang opneemt (Beetje uitleg hoe en waarme hij nu opnames maakt zou helpen om antwoorde te geven.0 maar als hij zijn gitaar signaal ook voor de voicelive play wil gebruiken kijk eens naar een DI Box. (Kun gitaar signaal splitsen)
Verder, ja er is ook software in deze categorie: http://www.antarestech.com/products/auto-tune-evo.shtml
 
Hartstikke bedankt voor uw reactie

Hij maakt zijn opnames gewoon via een mengpaneel van behringer en neemt het op met magix music maker

Dus als ik het goed begrijp kan hij als hij zo'n DI-box kopen en dan het gitaar signaal en het signaal van de microfoon afscheiden en dus gewoon meespelenzodat de voice live gtx het wel herkend maar het niet op de opname komt te staan?

Is er mischien ook een oplossing om het signaal van de computer naar de voice live gtx te sturen?
 
Laatst bewerkt:
Het is inmiddels gelukt.

In de voice live gtx kon je in de setup het op dual mono zetten, dat hebben we gedaan en dan gewoon opnemen en op de kant waar de gitaar zat(in dit geval de rechter) gewoon verwijderd vervolgens de zang kant gekopieerd en ook op de rechterkant gedaan!

Nog bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan