Externe harde schijf delen buiten netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessehup

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2012
Berichten
5
ik ben sinds kort trots eigenaar van een macbook air. Ben er onwijs te vrede over maar zou graag gebruik willen maken van wat meer geheugen. Nu heb ik een externe harde schijf aan een imac hangen voor de timebox. is er een mannier om deze schijf te delen, zo dat de imac nog back-ups kan maken en ik gebruik kan maken van extra geheugen zowel binnen het netwerk als op een andere wifi hostspot.

ik ben aardig bekend met computer termen maar hiervoor kan ik niet zo een oplossing bedenken. dus graag jullie hulp.

alvast bedankt.

Jesse
 
Hallo,

Je kunt van je computer een ftp server maken. Dit kan je doen met het programma filezilla. Je kunt het downloaden op: http://filezilla-project.org/. Als je het hebt geïnstalleerd, moet je ook je router portforwarden, je moet je router forwarden naar de port: 21, je kunt ook een andere port kiezen, maar dat moet je dan instellen in FileZilla. Als je dan een nieuwe ftp hebt aangemaakt, kan je kiezen dat de locatie je harde schrijf is. Je moet ook een vaste ip-adres hebben, je kunt dat instellen in je computer of router. Je moet waarschijnelijk dat ook in je virus programma instellen, dat je de port vrijgeeft. Je computer moet dan wel aanstaan om je schrijf te kunnen delen. Als je dit hebt gedaan ga je naar de website: www.mijn-ip.net en schrijf je ip adres op. Ga dan naar internet toe en voer dan in de adres balk in: ftp://je ip adres + : + je port.
Dan kom je op je harde schrijf uit.

Ik hoop dat dit werkt.

Mvg,

Martin de Groot
 
ik heb een tijdje geprobeerd een poort te maken en dit si wat ik zie op mijn account van mijn router. ik heb trouwens een netgear router.
kun je me verder helpen? ik wil graag een idee voor mezelf creëren alsof ik een dropbox heb van een terabite. en moet er niet een poort voor het schrijven en lezen van bestanden.
Schermafbeelding 2012-07-09 om 21.17.50.jpg
 
klein dingetje: In virusscanners een poort vrijgeven?
Welke gebruik je, Martindg? Dat je dat moet doen?

@jessehup, je hoeft in je router geen poort te "Maken". Je moet bij portforwarding gewoon TCP en UDP op poort 21 forwarden naar het interne IP adres van je computer.
 
de poort 21 staat open en aanvaard connecties heb ik gecheckt met een ftpchecker. maar hoe verbind ik mijn externe harde schijf als host. dat ik daar me spullen opsla en van gebruik. ik heb een netgear wndr3700. als ik bij filezilla mijn hostnaam intypen admin en password en 21 krijg ik ook dat de mappenlijst succesvol ontvangen zijn en na 300 sec sluit hij weer.
bedankt voor alle hulp trouwens
 
300 seconden is 5 minuten, dat is gewoon een time-out ingesteld door filezilla.
Als je verbinding 5 minuten idle is dan verbreekt de verbinding.
 
dat heb ik nu uitgezet. want ik wil een constante verbinding dat ik gewoon muziek en films vanaf de schijf op mijn computer overal en altijd kan afspelen. dit lukt nog niet. hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?en kan ik dan iets van een snelkoppeling maken?
 
bedankt voor alle hulp. ik ga verder zoeken. ben in ieder geval een stap verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan