Kan ik hier een CISCO vraag stellen ? Gaat over Subnetten ICND1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske123456789

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
38
Hallo iedereen,

Ik ben niet zeker of ik hier op mijn plaats zit,ik probeer een beetje CISCO te leren voornamelijk Subnetting.

Maar ik zit echt vast op een moment , snap het gewoon evenniet

Ben bezig met een packettracer oefening Activity 10.6.1

http://www.scribd.com/doc/53361965/E1-Lab-10-6-1-Solution


In de oplossing zie ik dat er een netwerk C met 47 host en een subnet D met 125 host moet worden aangemaakt.

Dit volg ik even niet er zijn namelijk maar 2

netwerken. Een met 2 host ip addresses en een met 6


Mocht iemand dit snappen en mij kunnen updaten dan alvast ongelooflijk bedankt
 
Ok, nou, natuurlijk kan je hier een vraag over Cisco Systems vragen. Altijd.

Ik weet echter niet waar je gelocaliseerd bent, maar als er een Cisco kantoor bij je in de buurt is, mag je daar gewoon binnen lopen.

Houd wel rekening met de Beveiliging, vanaf het moment dat je aanmeld!

(Fiets in de fietsensstalling!)
 
@TheKnight,

Hier wordt de vraagsteller mee geholpen met jou antwoordt of probeer je maar het forum vol te zetten?


Lijkt mij een opleiding opdracht, waar iemand even niet uit komt. Deze staat in de verkeerde sectie, gezien het om netwerken gaat. (Daarom naar de juiste afdeling verplaatst.)
 
Nee, ik probeer het forum niet vol te zetten, maar technisch is dit wel +1 voor mijn quotum. Cisco vind ik gewoon leuk.

Specifiek Beveiliging. Kom maar op.

Ilja._\\//
 
Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor de hulp had mijn vraag dus verkeerd geplaatst

Hallo.
Bedankt alvast voor de hulp
Ik zie dat ik de vraag op een verkeerde plaats had gepost. Bedankt voor het verplaatsen,

Ik begrijp dus de logica van het antwoord nie goed
De setup is als volgt een Router die verbonden is met een pc das netwerk 1 vereist 2 ip addressen

Dan is er andere interface van dezelfde router die verbonden is met een swithc die dan weer geconnected is met hosts pc dus Das dus netwerk 2 vereist 6 ip addressen

Het ip addres wat word gegeven is 172.20.0.0/24 we hebben dus 2 subnetten DAS SUBNET A EN B

waarom moeten we dan subnet C met 47 hosts en subnet D met 125 hosts aan het schema toevoegen?

De topology vereist dit toch helemaal niet ik begrijp deze logica niet echt

Gaan we er dan gewoon altijd vanuit dat er nog netwerken volgen?
 
Ik zal mijn geheugen eens doorspitten op mijn Cisco lessen van mijn MBO opleiding.
Helaas heb ik het in die 9 jaar niet meer gebruikt, dus het kan even duren... ik zal het doorlezen en snel antwoord geven.

EDIT: ik begrijp de logica er ook niet achter.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
Bedankt alvast voor de hulp
172.20.0.0/24
2 subnetten DAS
SUBNET A
B
subnet C met 47 hosts
subnet D met 125 hosts
Ok, da's de LOL van Cisco. Nu even geen zin meerm omdat dit schernm & toessenbrod he niet doet zoals verwacht.
Maa goe: Cisco begint dus op minomaal 500dyuizend(500.000)(ja, correkd!) Klie-enten, of Serfer''s.
Slobbernetje meer of minder, ach, alles am See... ;)
 
Thanks alvast voor jullie responses

Thanks alvast voor jullie responses

Ik denk dat ik me maar gewoon te pletter zal moeten oefenen. Zo gaat het nu eenmaal met CISCO en ik zal er ook mee moeten leven dat ik het niet allemaal ken

en snap Shouts out to the responses and thanks very much

It was motivational
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan