geen internetverbinding vaste pc-wel op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ensel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
4
goedemorgen,ik heb thuis een vaste aansluiting via de kaBEL -UPC-en heb geen internetverbinding meer.getest op de laptop,die geeft wel verbinding.ook upc gebeld en die geven aan dat er niks mis is met de kabel.als de stekker er in zit,brandt er wel een lampje dat aangeeft dat er contact is.heb geprobeerd het op te lossen met config ip/release + met ip config/renew.geen resultaat tot dusver.geeft wel het ipadres aan ,maar doet er vervolgens niks mee.de melding is=mediumstatus ontkoppeld,ip wordt niet herkend als intern/extern programma.

voor de rest ben ik een computerleek,wie weet raad?groetjes Jetje
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.

Hoe zijn de pc's verbonden met de router? Bekabeld? Draadloos?
 
Beide zijn bekabeld verbonden.

Zet beide pc's eens uit, kabels lostrekken. UPC-modem-router ook van de stroom halen.

5 Minuten wachten, modem-router weer aanzetten en helemaal laten doorstarten. Geeft hem maar een minuut of 3. Dan de pc opstarten en laten uitratelen, dan de kabel in de pc steken. Heeft hij nu internet?
 
ben nu op mn werk,maar ik zal het proberen zodra ik thuis ben.

ik zal het nog even duidelijker uitleggen.er zijn geen 2 pc s verbonden met een kabel,maar 1tje.we hebben de kabel gecheckt via de laptop.die heeft normaal gesproken geen internet en staat opgeborgen in de tas. volgens ons is de kabel oke.
bedankt alvast voor alle advies en misschien tot later.
 
Ok.

Vraagje; wat hangt er aan de muur voor een UPC-kastje? Een modem of een modem-router? Hoeveel uitgangen heeft het ding, 1 of 4?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan