Ticketprinter via homeplugs

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruintje1

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
50
Hoi,

Even situatie uitleggen:
Een klant van mij heeft een kasregister dat niet op internet is aangesloten en waar twee kleine printertjes zijn op aan gesloten om tickets af te printen.
Eén printer staat bij het kassaregister en de andere in de keuken.
Wanneer er eten wordt besteld, komt die bestelling dus in de keuken terecht.

Nu, mijn klant heeft dat register verplaatst naar een ander gedeelte van het gebouw maar kan zo zijn printer niet bedienen die in de keuken staat.
Die printer is aangesloten via een parrallelkabel die overgaat naar een seriele poort en die gaat verder over naar een serieel-usb-aansluiting in de computer. (mja, oud systeem, zeker?)
Hij wil die printer terug in gang krijgen op een of andere manier.
Probleem daar is, dat het gebouw oud is (van leeftijd en qua bouwstijl) en het niet zo simpel is om een kabel te leggen.
Bovendien is het gebouw eigendom van de gemeente zelf.

Ik kan hem een nieuwe printer met netwerkaansluiting laten kopen maar dan moet dat register nog aangepast worden daaraan.
Daar zit ook een probleem want de man die dat register leverde is nogal een raar type en doet heel moeilijk over aanpassingen.

Nu dacht ik aan hompeplugs die je kan gebruiken over het electrische circuit maar daar ben ik op een probleem gestoten.
Ik heb reeds twee convertie-pluggen waarmee ik van serieel naar utp kan gaan en de aansluitingen zijn goed omdat ik die getest heb met een utp testertje.
Op de plaats waar de homeplugs moeten komen, heb ik ook goede verbinding naar elkaar.
Die heb ik getest met de homeplugs van internet en ik had internet op beide plaatsen dus communicatie met elkaar moet lukken.

De kabel die aan de printer hangt, heeft 6 draden en ik denk dat dit een probleem geeft bij homeplugs.
Na wat opzoekwerk ben ik er achter gekomen dat 100mps homeplugs maar 4 draden van de 8 gebruiken en daardoor heb ik twee draden die niet doorgegeven worden.

Ik had gedacht om dan 1000mps homeplugs te gebruiken omdat (zo ik gelezen heb) bij een giganetwerk wel de acht draden gebruikt worden.
Ik neem dan aan dat Gigaplugs ook 8 draden doorsturen.
Zo kan ik dan eventueel de printer recupereren.

Omdat ik op internet heel weinig vind over hoe welke draden bij 100mbs en 1000mbs (homeplugs) gebruikt worden, ben ik niet helemaal zeker of dit gaat werken.
Ik lees ook dat veel hompeplugs een powersafe functie hebben. Het kan dus zijn dat de pc die powersafe niet kan opheffen.

Ik heb dus twee vragen:
1)Weet iemand of deze verbinding kan werken met Gigaplugs om de zes draden te kunnen verbinden naar de computer?
2)Hoe wordt een homeplug uit zijn "slaapstand" gehaald?
Is een printersignaal (vanuit usbpoort) voldoende om de hompeplug te activeren of moet daar misschien een switch tussen die dient als activator?

Het zijn enkele vragen die in mij opkomen omdat ik hier niets van terugvind op internet.

Dank bij voorbaat
Bruno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan