Snel van MPEG2 naar MP4

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheArt

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Berichten
9
Beste mensen,

Ik heb een vraag. Ik heb een Humax 5050c waar ik regelmatig programma's mee opneem. Die programma's wil ik dan graag op mijn computer hebben. Dat lukt allemaal. Via een kabeltje en FileZilla gaat dat allemaal uitstekend. Het probleem ligt hem echter in het feit dat die MPEG2 bestanden vaak erg groot zijn. Ik zit soms met opnames van 5 tot 7 GB. Die wil ik logischerwijs verkleinen tot een gigabyte of 2 a 3. Dus ik ben op zoek gegaan naar een programma om MPEG2 om te zetten naar MP4. Dat leek me het handigst en meest gebruikte format, maar als jullie anders tips hebben roep gerust.
Ik heb genoeg programma's gevonden die dit doen (HandBrake, XviD4PSP enz), maar het nadeel is dat het zo vreselijk lang duurt. Het duurt soms een hele dag om 1 video om te zetten naar MP4. Aangezien ik nogal wat opneem, is het geen doen om elke keer die programma's maar aan te zetten om één bestandje om te zetten.

Hebben jullie adviezen hoe ik het beste die MPEG2 bestanden kan omzetten naar kleinere bestanden, zonder direct alle kwaliteit van de opname in te leveren? Ik verlang echt niet dezelfde kwaliteit terug, daar mag best iets van af, maar een beetje dezelfde kwaliteit behouden staat toch wel voorop. Welke programma's doen dit snel of moet ik toevallig iets compleet anders doen dat nog beter/sneller werkt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Het is idd een tijdrovende klus dat converteren.
Heb je het al met freemake geprobeerd?
 
Nee nog niet geprobeerd. Is die sneller dan die andere programma's dan?
 
Freemake bevalt me nu al. Mijns inziens het meest geschikt, ook al duurt het altijd nog lang, maar dat is overal zo. Heel erg bedankt!
 
Freemake is ook mijn favoriet als het op veelzijdigheid aankomt.
Voor pure snelheid moet je die van Koyote hebben, is minimaal 2x zo snel.
Alle versies na 2.5 hebben echter een limiet van 30 minuten, licentie kost €20,-
 
Ik heb Freemake 2 dagen succesvol kunnen gebruiken. Daarna stopte hij vreemd genoeg een keer met converteren en sloot in één keer het programma af. Meerdere malen opnieuw installeren en zelfs gebruiken op een andere laptop bleef hetzelfde probleem geven. Na een paar procent converteren sluit het programma telkens vanzelf af. 1 keer heeft hij ook daadwerkelijk een foutmelding gegeven, waarbij ik het rapport naar de makers kon sturen, maar andere keren werd zelfs dat niet getoond.

Weet iemand wat het probleem is? En zo nee, wat is een goed gratis alternatief voor Freemake, wat net zo makkelijk en helder in elkaar zit. Dit programma beviel me nu net zo goed omdat het zo duidelijk was en je niet allerlei dingen kon of moest instellen voor het converteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan