Een oud huis met een trage internetkabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verpalen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik ben verhuisd naar een oude woning en de Makelaar vertelde dat het internet max. 8mb/s is. Ik heb totaal geen verstand van internet, maar mijn vraag is nu het volgende:
Wat moet ik doen om goed / snel internet te krijgen in mijn oude woning? (liefst draadloos, maar mag ook met kabel) Ik heb namelijk geen flauw idee.

Alvast bedankt.
 
Internetsnelheid heeft niets met een oud of nieuw huis te maken... wel met de beschikbare providers (kabel en DSL) op het adres. Als er geen kabelaanbieder zit en de wijkkast (verdeelpunt) van de DSL-boer op een kilometer van deze woning staat wordt een hoge snelheid al wat moeilijker
 
ik vermoed dat de makelaar het had over de snelheid die de kabel naar je huis toe maximaal aankan. vooral bij afgelegen woningen (niet eens zozeer oudere woningen) ligt deze vaak niet zo hoog. hier kan jij niks aan veranderen, de oorzaak hiervan ligt in dit geval namelijk buiten je huis.

een nieuwe modem/bekabeling binnenshuis help niet, zelfs al maak je deze zo snel mogelijk, als de aanvoer maximaal 8mbs is, zal dit niet opeens versneld kunnen worden.


ik zit helaas in hetzelfde schuitje :confused:
 
ik vermoed dat de makelaar het had over de snelheid die de kabel naar je huis toe maximaal aankan. vooral bij afgelegen woningen (niet eens zozeer oudere woningen) ligt deze vaak niet zo hoog. hier kan jij niks aan veranderen, de oorzaak hiervan ligt in dit geval namelijk buiten je huis.

een nieuwe modem/bekabeling binnenshuis help niet, zelfs al maak je deze zo snel mogelijk, als de aanvoer maximaal 8mbs is, zal dit niet opeens versneld kunnen worden.


ik zit helaas in hetzelfde schuitje :confused:

Is het internet bij een aanvoer van 8 mbs heel traag, of wat moet ik mij hierbij voorstellen?