Een oud huis met een trage internetkabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verpalen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik ben verhuisd naar een oude woning en de Makelaar vertelde dat het internet max. 8mb/s is. Ik heb totaal geen verstand van internet, maar mijn vraag is nu het volgende:
Wat moet ik doen om goed / snel internet te krijgen in mijn oude woning? (liefst draadloos, maar mag ook met kabel) Ik heb namelijk geen flauw idee.

Alvast bedankt.
 
Internetsnelheid heeft niets met een oud of nieuw huis te maken... wel met de beschikbare providers (kabel en DSL) op het adres. Als er geen kabelaanbieder zit en de wijkkast (verdeelpunt) van de DSL-boer op een kilometer van deze woning staat wordt een hoge snelheid al wat moeilijker
 
ik vermoed dat de makelaar het had over de snelheid die de kabel naar je huis toe maximaal aankan. vooral bij afgelegen woningen (niet eens zozeer oudere woningen) ligt deze vaak niet zo hoog. hier kan jij niks aan veranderen, de oorzaak hiervan ligt in dit geval namelijk buiten je huis.

een nieuwe modem/bekabeling binnenshuis help niet, zelfs al maak je deze zo snel mogelijk, als de aanvoer maximaal 8mbs is, zal dit niet opeens versneld kunnen worden.


ik zit helaas in hetzelfde schuitje :confused:
 
ik vermoed dat de makelaar het had over de snelheid die de kabel naar je huis toe maximaal aankan. vooral bij afgelegen woningen (niet eens zozeer oudere woningen) ligt deze vaak niet zo hoog. hier kan jij niks aan veranderen, de oorzaak hiervan ligt in dit geval namelijk buiten je huis.

een nieuwe modem/bekabeling binnenshuis help niet, zelfs al maak je deze zo snel mogelijk, als de aanvoer maximaal 8mbs is, zal dit niet opeens versneld kunnen worden.


ik zit helaas in hetzelfde schuitje :confused:

Is het internet bij een aanvoer van 8 mbs heel traag, of wat moet ik mij hierbij voorstellen?
 
Ach, heel traag... het is toch 1 Megabyte per seconde, daar valt best mee te leven... Een DvD (4,5 Gig) downloaden gaat dan zo'n 71 minuten duren...
 
Internetsnelheid heeft niets met een oud of nieuw huis te maken... wel met de beschikbare providers (kabel en DSL) op het adres. Als er geen kabelaanbieder zit en de wijkkast (verdeelpunt) van de DSL-boer op een kilometer van deze woning staat wordt een hoge snelheid al wat moeilijker

:eek:
Heb ik geluk zeg ik woon ervoor ,

Maar zoals Erpcity al zei
Het heeft niks met oud of nieuw huis te maken,
als de verdeel kast in je wijk afgelegen ligt is het wat moelijker idd
 
Als ik dan toch het internet sneller wil krijgen. Wat zou ik dan kunnen doen? Een nieuwe kabel laten aanleggen door de Gemeente? Het huis staat in Delfshaven (Rotterdam)
 
Als de lagere snelheid idd door de grote afstand naar een verdeelkast wordt veroorzaakt kun jij hier simpelweg niks aan doen.
Je kan natuurlijk je huis verkopen en een huis kopen waar je het probleem niet hebt.

Tardis
 
Is er geen kabelaanbieder in de buurt? Of check met de postcode of er geen providers zijn die dichterbij zitten (en een hogere snelheid kunnen bieden)
 
het hangt enigszins van je locatie van je huis af, als deze in the middle of nowhere staat zal er, zoals erp al zegt, niet zo snel een verdeelkast in de buurt staan. staat er wel degelijk een verdeelkast in de buurt dan zou de gemeente (of wie dan ook) een nieuwe kabel moeten aanleggen.
 
Rotterdam Delfshaven is UPC gebied, dus je kan gewoon een kabelinternet abonnement afsluiten met snelheden tot 120 Mbit/s.
Elke straat heeft zijn eindversterker dus daar hoef je geen zorgen over te maken.

Qua telefoon (ADSL): Elk huis mag maximaal 2km van de wijkcentrale af staan, wat helaas inhoud dat als je er boven een kilometer vanaf woont, dat een kabel vervangen geen nut heeft.

Glasvezel zou je over kunnen informeren, omdat de Gemeente Rotterdam op marktpartijen zit te wachten voor de aanleg van glasvezel.
Lloydkwartier en Nesselande hebben ze zelf aangesloten tijdens de bouw.
glasvezelrotterdam.nl zei:
Wanneer komt glasvezel in overige delen van Rotterdam beschikbaar?
In de pilot wijken Lloydkwartier en Nesselande wordt momenteel glasvezel gelegd. In de nabije toekomst is voorzien dat meer wijken glasvezel komt, echter we kunnen op dit moment niet specifieker zijn, omdat dit voor een belangrijk deel afhangt van de bereidheid van woningcorporaties en marktpartijen om te investeren in glasvezel. Via deze website houden we u op de hoogte van de uitbreiding van het dekkingsgebied.

@ERP: Al zit de provider zelf bij je om de hoek: Ze gebruiken allemaal het telefoon netwerk van KPN en zullen dus altijd via de wijkcentrales bij je binnen moeten komen... Dus als jij 1,5 kilometer van de centrale woont, dan kan geen enkele ADSL provider meer dan 8 Mbit/s garanderen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan