Adobe premiere CS6 HDV capture probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
77
Office versie
miDer
Beste Helpmij,

Ik heb altijd met Adobe premiere HDV video's kunnen capturen van mijn Canon HV30. Nu met Premiere CS6 krijgt het fragment dat ik capture de bestandsextensie MP3. Het fragment kan ik ook niet importeren in Premiere CS6. Als ik een fragment capture met de CS5.5 versie of met een ander programma dan kan ik het fragment ook niet importeren. Krijg dan een algemene fout. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Vriendelijke groeten,

Herman Koch.
 
Dank voor je reactie.

Welke capture settings? Capture staat op HDV en Canon, eigenlijk hetzelfde als in Premiere CS5.5. En die laatste werkt nog steeds goed en met die versie kan ik ook gewoon capturen. Voor mij een raadsel.

Groetjes,

Herman.
 
hoe neem je op ?
via firewire ?
maar waarom gebruik je dan CS6 ? als CS5 perfect werkt, wat is de meerwaarde voor jou ?
 
Laatst bewerkt:
Hi Djangoleone,

Ik neem inderdaad op met firewire. En ja, waarom over naar CS6 als CS5.5 ook goed werkt.

Ik heb met CS6 wel nog oude opnames gecaptured, dat zijn DV opnames van mijn oude camera, en dan werkt het wel perfect. En dan zie je wel wat mooie voordelen in CS6. Het lijkt allemaal wat meer op professioneel editen, er zitten wat mooie filters in voor kleurherstel en wat betreft uitvoer zitten er heel veel voorgeprogrammeerde formaten in. Bij het capturen, in dit geval dus DV formaat, zie je ook op het scherm wat er gecaptured wordt. Bij CS5.5, in dat geval HDV, zie je niets op het scherm. En wat er echt gaaf uitziet in CS6: in je Bin waarin je de fragmeneten zet die je hebt gecaptured, dus weer in mijn geval DV, kan je als je er met je muis overheen gaat het fragment heel snel helemaal doorlopen. Dat ziet er echt fantastisch uit.

Maar helaas, in CS6 voor mij geen HDV capturing en ook geen import van fragmenten die ik met CS5.5 of welk ander programma ook gecaptured hebt. Ik denk dat adobe wat betreft dit een steekje heeft laten vallen. Misschien zijn ze vergeten om drivers te implementeren voor het capturen van HDV van Tape. Ik hoop dat er nog iemand in dit forum kijkt die een zelfde ervaring heeft en daar misschien een oplossing voor heeft.

Groetjes,

Herman.
 
De voordelen die je noemde zitten ook in CS5 (iedergeval de mastercollection geregistreerd)
vieuwen wat je opneemt, het doorlopen van opgenomen filmfragmenten in je bin.
voorgeprogrameerde filters zijn leuk en werkt snel maar geven ook weer minder mogelijkheden
 
Blijf inderdaad voorlopig even bij CS5.5 totdat ik een nieuwe camera heb die niet meer op tape opneemt.

Groetejs,

Herman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan