Plaatje naar specifieke resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

silashoevers11

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Berichten
57
Hallo, alle mensen van het helpmij forum.
ik heb een vraagje,
is er een programma waar ik mee een afbeelding naar een specifieke groote, 39 * 54 pixels groot voor het Klondike spel op de IPod classic,
kan zetten?
kan ook een stukje van de afbeelding zijn, maar het idee is gewoon een eigen afbeelding van 39 bij 54 pixels.

Groet,
Silas
 
Hallo silashoevers11,
Daarbij wil je natuurlijk de juiste hoogte en breedte verhoudingen hebben. Hiervoor zul je eerst een uitsnede moeten maken met een zelfde vermenigvuldiging van hoogte en breedte. Even rekenen dus want anders krijg je een afbeelding met één kant te kort of te lang. Wat je ook kunt doen is de afbeelding kleiner maken met behoud van de zelfde aspectratio en dan de te lange kant bijsnijden. Maak in elk geval eerst een keuze van welk deel je de afbeelding hebben wilt. De afbeelding ietsje vervormen kan natuurlijk ook wel zonder dat het opvalt.

IrfanView is een gratis beeldbewerking programma waarmee je ook snel afbeeldingen bekijken kunt. Het is haast de enige in zijn soort die "interpolatie" toepast bij het groter maken. Vergelijk anders het resultaat want die is bij deze bewerking tussen de programma's onderling vaak niet de zelfde. Image Resizer is heel goed als je er mee leert werken, want goed opletten wat je invult zodat je het origineel niet kwijt raakt, maar die kan geen uitsnede maken. Succes. Alfred
 
Zou je nog even willen vertellen wat je als oplossing hebt

Dat stellen de mensen die dit forum bezoeken vast op prijs.
 
oja, je hebt gelijk.
ik heb het uiteindelijk opgelost dankzij (een omweg) het afbeelding bewerk programma GIMP
zo heb ik het preciese stukje uit een afbeelding geknipt en met Format Factory naar het goeie (TGA) afbeelding's bestand geconverteerd.
uiteindelijk heb ik het opgegeven omdat ik de map van mijn IPod Games niet meer kon vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan