Hoe brand ik een Blue ray film met NERO?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbart01

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Berichten
5
Ik heb net een film gedownload (Man On A Ledge) en wil hem graag branden op een blue ray disc.
Kan dat gewoon met een PLATINUM 16X SPEED CD of moet ik een andere aanschaffen?:rolleyes: (Zo ja Welke.)
Alvast bedankt!
 
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.
Om te beginnen zal je inderdaad een Blu Ray schijfje nodig hebben, maar ook een apparaat om dat ding mee te beschrijven. Een Blu Ray brander dus. Die kosten overigens ook geen kapitaal meer, voor pakweg 8 tientjes heb je er al een.

De Platinum 16speed CD waar je het over hebt, zijn CD'tjes. (je weet wel, die dingen uit de jaren '80 en '90 waar muziek op stond) Hoewel ze even groot, rond en zilver zijn, is het iets wezenlijk anders als een Blu Ray schijf. Een cd'tje heeft een opslagcapaciteit tot ongeveer 800MB, een BluRay schijf kan tot 50GB aan data bevatten.

Anyway.. om een Blu Ray te beschijven, zal je om te beginnen een versie van Nero moeten hebben die dat ondersteund (volgens mij vanaf versie 9). Je kiest dan in Nero Burning Rom gewoon voor "multimedia-schijf branden" en vervolgens kan je links bovenin het scherm kiezen voor een cd/dvd/bluray.
De rest werkt hetzelfde als het beschrijven van een willekeurig ander schijfje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan