PC Desktop ziet Audio Cd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kik1

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Berichten
25
Hallo,

Hoe is het mogelijk dat een zelf gebrande Audio cd wel afspeelt op m,n Cd speler(nadat ik hem heb geconverteerd van Mp3 naar P.C.M/WAV)terwijl mijn Pc de Cd als leeg ziet.

De reden om die cd te lezen is omdat ik hem wil Kopiëren vanwege de beschadigingen.
Ik heb een Acer Aspire M3641 Intel Core2 Quad Q8200 2.4 GHZ, Ati Radeon HD4650.

Loop al heel wat jaren mee in de Pc wereld maar hier heb ik geen van kaas gegeten.
Kijk als die cd zo beschadigt is dan speelt m,n cd speler hem ook niet af,maar hij speelt af als een zonnetje.
Heb ook geprobeerd om hem met Isobuster te Rippen maar die ziet die tracks ook niet.

Een goeie die hier een oplossing voor heeft.
Bij voorbaat dank
kik1
 
Laatst bewerkt:
Kan makkelijk dat je CD speler over de fout heen leest terwijl die van je computer je CD op een heel andere manier leest waardoor die het in je PC dus niet doet.
Een oplossing heb ik hier ook niet voor.

Groeten Marcel
 
Ja,oke maar ik heb hem op dezelfde pc gebrand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat ie op die PC gebrand is maar daarna is ie toch beschadigd geraakt.
Blijkbaar is je CD-speler in je PC gevoeliger voor fouten/krassen dan de cd speler van je stereo.

Groeten Marcel
 
Op de Laptop van m,n broer leest hij hem ook niet,ben niet voor een gat te vangen.

Nu jij weer,

Gr
Kik1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik mee doen? :)
Speelt je PC de audio CD wel af in een media player?
(Dus niet naar de CD brouwsen maar gewoon openen in een media player.)

p.s. CD gebrand als multie sessie?
 
Waarschijnlijk zal (bijna) geen enkele pc-cdrom speler hem lezen.
Dit zegt in mijn ogen genoeg.
Hij is gewoon dusdanig beschadigd waardoor PC-cdromspeklers hem niet meer kunnen lezen.

Bikerbill geeft ook nog een goede opmerking over multisessie.

Groeten Marcel
 
Nou, deze opmerking: "terwijl mijn Pc de Cd als leeg ziet." doet me denken aan dat audio CD redbook is. (Dus er staan geen WAV of Mp3 in, je zult de CD moeten rippen.)
Ben dus eigenlijk op zoek naar wat Kik1 probeerd te doen. :)
Dus als de PC de CD wel kan afspelen (probeer eens een ander audio CD) kun je hem wel rippen.
En als hij inderdaad te zwaar beschdigd is voor een CD-Rom kun je proberen (ouderwets) via een (liefst digitaal) uitgang op een cd speler de boel weer op te nemen op je PC.
 
Nee hoor ook niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja,begrijp ik maar ik heb wel meerdere cd,s die beschadigd zijn en die leest ie gewoon.
Heeft het er misschien te maken dat ik hem op een andere Brander heb gebrand.(lijkt mij stug).

Gr
Kik1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou evt kunnen maar ik heb een Philips Cd speler uit 1992(speelt overigens ook Mp3 af)maar helaas zaten daar in die tijd geen Digitale uitgangen op..
P.s
Wat is Redbook.
Gr
Kik1
 
Redbook is de formaat van een audio CD. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(CD_standard)
Een PC zal hierop geen bestanden "zien".
Ik kan uit je antwoorden (reacties) hierboven niet halen waarop je antwoord.
Dus even.
1. Speelt je PC wel ander audio CD's af?
2. Wat voor brand programma gebruik je?

Beschadigingen kunnen vervelend zijn en op elk speler een ander uitwerking hebben. (De ene beschadiging is ook de ander niet :))
 
Redbook is de formaat van een audio CD. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(CD_standard)
Een PC zal hierop geen bestanden "zien".
Ik kan uit je antwoorden (reacties) hierboven niet halen waarop je antwoord.
Dus even.
1. Speelt je PC wel ander audio CD's af?
2. Wat voor brand programma gebruik je?

Ja.alle cd,s die ik gebrand heb MP3/PCM kan ik ze allemaal teruglezen op m,n pc en afspelen op m,n cd speler
GR
KIk1
P.S
Als ik Redbook Fomaat heb gebrand zou ik dat wel weten toch?

Beschadigingen kunnen vervelend zijn en op elk speler een ander uitwerking hebben. (De ene beschadiging is ook de ander niet :))
 
Laatst bewerkt:
Als je in een brandprogramma kiest voor audioCD zal deze in de formaat redbook gebrand worden. (Hoef je niet appart te kiezen)
Je PC zal op deze gebrande CD dus geen MP3 of wav terugvinden.
Als je data CD kiest zal hij ze branden als mp3 of wav. (In de formaat dat ze ook op je PC staan)
Veel CD Spelers kunnen data gewoon lezen en afspelen.

Maar even terug naar je probleem. :)
1. Speelt je PC die cd wel af? (Ook al ziet hij hem als leeg.)
2. Als je de CD in je PC doet en je brandprogramma start vraagt hij dan wat hij met de huidige sessie moet doen? (Welk programma gebruik je?)
p.s. als je brandprogramma vraagt wat hij met de huidige sessie moet doen kies sluiten. Je kan er dan niks meer op branden maar de CD zal daarna wel afspeelbaar zijn.)
 
Ik gebruik Ashmpoo
Redbook is de formaat van een audio CD. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(CD_standard)
Een PC zal hierop geen bestanden "zien".
Ik kan uit je antwoorden (reacties) hierboven niet halen waarop je antwoord.
Dus even.
1. Speelt je PC wel ander audio CD's af?
2. Wat voor brand programma gebruik je?

Beschadigingen kunnen vervelend zijn en op elk speler een ander uitwerking hebben. (De ene beschadiging is ook de ander niet :))
 
Ik gebruik Ashampoo Burning Studio Free Edition
En mijn Pc speelt elke formaat cd af wac mp3 flac enz.
Gr
Kik
 
Als je cdspeler een alternatieve TOC lezen ondersteund,kan EAC misschien de tracks inlezen.....als dit met de laatste versie niet lukt,kan je proberen met 1 van de oudere versies die importeren van alleen de 1ste sessie ondersteund....wel 1st je lezer goed configureren met dit programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan