Adobe Premiere Pro 5.5.2 - titel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Ben met titels onder clips bezig en nu stuit ik op een vraagstuk. Alle instellingen tussen de enige correcte titel (zie afbeelding) en de overige titels vergeleken, maar ik kan niet vinden waar ik dit kan oplossen.

Ik wil graag een soort transparante laag onder de tekst. Als ik op het kader van de titel klik (waar ik dit dus wel op een of andere manier voor elkaar gekregen heb), krijg ik dus andere proporties te zien.
Dit lukt niet bij m'n andere titels.

Vast een klein probleem, maar hoe los ik dit op? :confused:

laagvoorde_H.jpg
 
er zijn een aantal manieren om een balk (transparant of niet onder je tekst/titel te krijgen.
optie 1 .teken een balk in het titelvenster en zet daarna de tekst erop
optie 2 . insert een color video, crop deze , maak daarna een aparte titel aan op een bovenliggende track.

optie 2 bied de meeste mogelijkheden want je kunt de tekt en balk afzonderlijk van elkaar ,bewegen,transparantie toevoegen enz.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus het vreemde, ik heb dat blijkbaar de eerste keer wel volgens optie 2 gedaan, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Ik kan idd deze balken afzonderlijk van elkaar bewegen.
Heb ook die 'transparante' balk gekopiëerd naar een andere tekst, maar toen werd e.e.a. toch weer te laag qua opacity (ben beginner, hoop dat ik het allemaal goed benoem).
Net alsof de lagen verkeerd over elkaar heel waren gezet.

Hoe insert ik overigens een 'color video'?
 
Excusez moi, maar waarnaartoe? Kan 'm niet vinden..
 
Kijk eens bovenaan de pagina? Hij staat er al ;)
 
als je een copie van iets maakt doe je dat in je projectvenster en dan kun je een copie opnieuw op de tijdlijn zetten.
copieeren van tijdlijn naar de tijdlijn kan ook maar als je dan de één veranderd ,veranderd de andere ook, mischien dat daar wat fout gaat, ook gaan effects en instellingen ( in effectpanel ) dan niet automatisch mee.

in je projectvenster voeg je color video's en andere footage toe.

ook handig is een balk maken met paintshop en dan het psd bestand (losse lagen) toevoegen aan je project.
deze in de tijdlijn zetten en een text een laag hoger.
 
Laatst bewerkt:
't is wat, vaak als ik een vraag stel kom ik met wat uitproberen toch achter, niettemin dank voor alle suggesties!

Eerst met de rectangle tool, vervolgens betreffende instellingen aanpassen en daarna pas de teksttool hanteren. Heb ook 'n logo ingevoegd, 't is helemaal compleet nu.

i.i.g. dank voor de reacties!
 
hahaha ja je begint ook niet met het miste programma
om als beginner gelijk met premiere pro te beginnen, succes!
 
I know, dankjewel. Heb er heel even aan gesnuffeld bij een lokale omroep en wilde niet met Premiere Elements beginnen.
Veel weerstand van 'kenners' en ervaringsdeskundigen, maar toch wil ik hiermee gaan werken.
Heb al wat videotutorials doorgenomen en ook op de Adobe site nuttige dingen kunnen lezen en zien, maar niet altijd vind ik het antwoord dat ik zoek.

Gelukkig is Helpmij een geweldig forum!
 
:D ehhh... daar wil ik dus eigenlijk niet meer komen, teveel ego's die je je eigen ontwikkeling niet gunnen!
 
hahaha hmm, kan je niet helemaal ongelijk geven , maar soms wel eens handig om een draadje te volgen.
het is een leuk forum maar wordt idd een beetje beheerst door een aantal personen.

iedergeval succes met edditen.
 
Thx. Nu je er toch bent.. :)

'k zit met nog wel 'n paar dingen, maar misschien dat ik in een nieuwe thread weer een beroep op je ervaring met dit programma mag doen? (betreft 'Export settings').
 
kan het altijd proberen nietwaar, ik zelf export vooral naar mpeg-2 (voor dvd materiaal) maar start maar nieuw thread, kunnen er nog meer mensen je helpen.
ik lees/antwoord wel weer mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan