Adobe Premiere Pro 5.5.2 - project export settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Ik ben nu zover dat ik m'n eerste filmpje wil uploaden.

Bij Export settings moet ik weer veel instellingen maken waar ik helaas niet genoeg kaas van gegeten heb.

Eigenschappen: 1920x1080 (1,0), 25 fps, 48000 Hz, compressed, 5.1 (later stereo via mike).

Wat zijn nu de beste instellingen om te kiezen? Ik krijg namelijk in venster Export Settings verschillen tussen tabblad Source t.o.v. Output.
Zwarte balken boven/onder of links/rechts, afhankelijk van welke optie ik ook maar kies. Cropping zou dan een oplossing zijn, maar deze optie is op dit moment bij mij inactief.

Hoe kan ik dit aanpassen om een 100% resultaat te krijgen? Ik ben uitgegaan van Quicktime, maar MPEG4 is misschien beter voor op 't web?

nb. Ik kies net nog 'ns voor een andere optie, nl. mpeg2. Nu zie ik wel 1:1 volledig beeld. Ik begreep echter dat mpeg2 een voorloper is van mpeg4. Is dit dan toch de beste keuze?
 
Laatst bewerkt:
wat is het beste, dat ligt eigenlijk een beetje aan waar en hoe de video vertoont moet wordt.
voor een dvd is mpeg-2 een goede uitkomst maar is de film langer dan 1 uur past het er weer niet op en zal je een andere compressie moeten toepassen.
Om dit op het web te plaatsen is mpeg weer aan de grote kant en streamt het niet lekker en is .flv misscien een betere uitkomst.
voor youtube kan je weer een veel hogere kwaliteit kiezen omdat youtube you video weer converteert naar flash.

Dan is natuurlijk je bronmateriaal bepalend in welke beste kwaliteit haalbaar is.
Als je niet beeldvullend heb matched de bronmateriaal meestal niet met de output, scalen of croppen zal zeker een verlies aan kwaliteit leveren

Concreet antwoord heb je dus niet.
 
Kee, dankjewel. Kom ik nog op terug.

edit: i.i.g. waardevolle info, ook wat betreft de conversie die Youtube toepast.
Vooralsnog lijkt de mpeg2 keuze te voldoen.

voor op DVD mogelijk Quicktime (lossless codec via 'Animation').
Of is er voor op DVD een betere keuze?

Mijn camera is overigens de Panasonic HC-X900 Full HD.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan