blauwscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
267
hallo! ik heb een win7 en mijn pc valt heel vaak uit door een blauwscherm, dan krijg ik het volgenden te zien:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043

Additional information about the problem:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 02F2E994
BCP3: A630BCA0
BCP4: 00000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\072212-20950-01.dmp
C:\Users\Bobby Meli & Ash\AppData\Local\Temp\WER-49389-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt


Zou iemand me kunnen vertellen wat zou dit kunnen betekenen?
 
Wil je de dmp file hier uploaden?
Dan kijk ik even wat het probleem is.
 
De aanduiding van de bccode geeft (als algemene aanduiding) het volgende aan: link
Daar horen de volgende algemene instructies bij:
These actions might prevent an error like this from happening again:

1. Download and install updates and device drivers for your computer from Windows Update.
2. Scan your computer for computer viruses.
3. Check your hard disk for errors.

Natuurlijk kan het zijn dat het .dmp bestand een specifieke driver aangeeft als schuldige. Hopelijk post je dat .dmp bestand nog (ingepakt, bijv. als een .zip bestand), zodat Muchacho NL naar kan kijken.

Tijs.
 
Ha dat heb ik ook gehad dat is een bluescreen installeer je pc opnieuw je hebt xp heb jee een cd dan istalleer je die opnieuw dat is het beste en verwijder het oude programma!
 
ol kan de dmp bestand niet openen en ook niet uploaden!:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer dan het volgende:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad. Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
cd /d %userprofile%
copy C:\Windows\Minidump\072212-20950-01.dmp
explorer.exe %userprofile%

Je zou dan een Verkenner venster moeten zien met het 072212-20950-01.dmp bestand erin. Je zou die daar dan ook in een .zip bestand moeten kunnen zetten en uploaden.
Krijg je bij die copy-actie een melding dat het .dmp bestand niet gevonden kan worden, dan zou het betekenen dat die ondertussen verwijderd is (bijv. door CCleaner, als je die automatisch laat meestarten met Windows etc.).

Tijs.
 
Ok, inplaats van de eerdere link van dnties, kan je de beschrijving van deze identieke Bug_Check, op de BCCode na, gebruiken:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559271(v=vs.85)

Aangezien je BCP1 een 5 is, betekent dat er iets ongeautoriseerd naar je geheugen schrijft, toegangs-schending. Meestal is dat een driver, maar een virus behoort ook zeker tot de mogelijkheden.

Overigens kan je veel van dat soort fouten vaak voorkomen door DEP voor alle programma's in te schakelen:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/Change-Data-Execution-Prevention-settings
 
Hoe lang moet een ram geheugen test moeten duren?
onderstaande is sinds gisteren 8pm bezig! pff


RAM.jpg
 
Waar haal jij vandaan dat het scannen van je interne geheugen op fouten de oplossing zou bieden voor die BSOD waar je het in je startposting over had? Dat staat nergens.

Overigens is het normaal dat je een geheugenscan minstens 16 uur laat lopen. Als je nu 24 uur voorbij bent én je bent in de geheugenscan als aantal "passes" de 1 gepasseerd én je hebt geen fouten gezien, dan ben je klaar met je geheugenscan.

Tijs.
 
Dat had ik hier op helpmij.nl onder iemands anders post! dat miss een stukke geheugen kaart kan ook een blauwescherm voor zorgen!

en btw ik probeer iets, ik wil graag mijn pc maken en tja ik weet ook niet alles hoor, anders zou ik hier niet voor vragen! en trouwens BSOD? wat beteken dat?
 
Laatst bewerkt:
BSOD = Blue screen of death = wat jij noemt "Blauw scherm" in je startposting.

Er zijn je concrete voorstellen gedaan m.b.t. je BSOD, maar we zien zojuist iets gebeuren dat niet op het lijstje staat:
1. Download and install updates and device drivers for your computer from Windows Update.
2. Scan your computer for computer viruses.
3. Check your hard disk for errors.

Van de 3 bovengenoemde acties hebben we nog niets teruggehoord. Is je probleem dan automatisch verdwenen?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ohhhhhh dat bedoel je!

1 Windows update staat automatisch dus neem aan dat dat van zelf gaat!
2 ik heb AVG geinstallerd en elke keer dat ik google chrome open, krijg ik een melding dat er een virus of tranjans bestand bestaat, dus deze wordt of verwijderd of verploaats naar quarentien.
3 en de HD heb ik nog niet gecheckt!

En nee mijn probleem is niet weg anders zou ik hier niet blijven schrijven, toch?
 
En nee mijn probleem is niet weg anders zou ik hier niet blijven schrijven, toch?

Juist daarom vroeg ik me af waarom je aan een geheugenscan was begonnen terwijl er nog geen terugmelding was van de eerder genoemde 3 acties. Ik kreeg nu bijna het idee dat je een nieuwe vraag aan het stellen was(!)

Tijs.
 
Ik zal vanaaf nog een keer proberen de dmp bestaand te openen!!! ik was gewoon op vakantie geweest dus geen tijd meer voor gehad!!


Probeer dan het volgende:
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad. Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
cd /d %userprofile%
copy C:\Windows\Minidump\072212-20950-01.dmp
explorer.exe %userprofile%




Je zou dan een Verkenner venster moeten zien met het 072212-20950-01.dmp bestand erin. Je zou die daar dan ook in een .zip bestand moeten kunnen zetten en uploaden.
Krijg je bij die copy-actie een melding dat het .dmp bestand niet gevonden kan worden, dan zou het betekenen dat die ondertussen verwijderd is (bijv. door CCleaner, als je die automatisch laat meestarten met Windows etc.).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan