Disclaimer

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
hallo,

Ik heb een site waar mensen afbeeldingen van zichzelf op kunnen zetten.
ik wil graag iets schrijven waarin ik niet aansprakelijk wordt gesteld als iemand een foto van een andere plaats.
en dat ik hem zal verwijderen op aanvraag.

waar kan ik zo iets vinden.
 
Je kan toch zelf een kleine algemene voorwaarde schrijven met daarin dat je niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het uploaden van fotos van mensen? Als ze die accepteren voordat ze een foto plaatsen is het volgens mij rechtsmatig. Ook zou je er in kunnen zetten dat het plaatsen van ongepaste fotos kan leiden tot een ban..?

NvL
 
alleen weet ik niet wat er officiël in moet staan
 
Volgens google niet veel, het is vooral bedoeld voor dingen zoals jij er in wilt zetten, probeer er 1 te schrijven, upload m hier en laat m beoordelen door mensen van dit forum? Wel staat er op internet dat je voldoende moeite gedaan moet hebben om de algemene voorwaarde voor te leggen aan de gebruikers van je site...
 
als ik zo'n vakje met ik ga akkoord met ik ga akkoord met de voorwaarde maak voor ze een account maken zou dat goed genoeg zijn?
 
tattoonet . nl
 
Laatst bewerkt:
Professionele site, maar ik zou dan in de voorwaarde zetten dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar geplaatste afbeelding, en dat hij of zij toestemming moet vragen aan de persoon die op de afbeelding staat.

Zoiets maar dan in chiquere termen :p
 
Mijn advies. Ga niet zelf zitten knutselen of knippen/plakken van anderen. Daar zul je nu geen last van hebben. Maar er komt een dag dan heb je die voorwaarden nodig en dan blijken ze waardeloos. Zoiets heet schijnveiligheid.

Als het voor professioneel is dan kunnen die paar euro's om er een jurist naar te laten kijken ook geen kwaad. Dat geld verdien je bij de eerste de beste rechtszaak ruim terug.


Verder. Je hebt het hier over gebruiksvoorwaarden op voorwaarde waarvan men afbeeldingen mag plaatsen. Aangezien jij die foto's gaat bewaren gekoppeld aan gegevens van de gebruiker zelf kan bijv. ook nog een privacyreglement van toepassing zijn.
 
Waarom zou er eigenlijk überhaupt een rechtszaak komen om een foto die geupload is? Wie zou wat nou aan moeten klagen :p
Of denk ik nu te makkelijk? haha
 
Ok bedankt iedereen voor de nuttige informatie.
ik dacht je kan beter het zekere voor het onzekere nemen nu je tegenwoordig hoort dat er zo veel aanklachten tegen websites zijn en het toch best mogelijk is dat er prive fotos worden geupload.
dus jullie zeggen het is niet nodig?
 
Je kunt aardig in de problemen komen tegenwoordig. Dus mij lijkt het wel verstandig. Wat je ook kiest, doe het wel professioneel.

Een paar zaken om vast te leggen:
-Uploader moet de rechten op de foto bezitten
-Uploader geeft expliciet toestemming om de foto in deze en andere contexten te plaatsen
-Uploader mag de foto weer verwijderen
-Aanstootgevende foto's mogen niet (tattoos op bepaalde lichaamsdelen bijv.). Website eigenaar bepaald
-Jij behoud het recht een foto, zonder opgave van reden, te weigeren/verwijderen
-Enz.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan