bellen met mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

doelekejelle

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2012
Berichten
15
hoi ik moet voor mijn werk nog al is een keer bellen, ik heb op mijn vaste lijn een abonoment genomen dat ik zowel mobiel en vast onbeperkt kan bellen.
alleen nou moet ik steeds als ik een email krijg of ik moet een nummer opzoeken het nummer iederekeer over tikken. nou is mijn vraag is er een programmatje of zo dat ik met mijn computen over de vaste lijn kan bellen.

dan maakt het me nog niet uit of ik de telefoon vast heb of dat ik een head set heb waarmee ik dan bel.

al vast bedankt en hopenlijk kunnen jullie me helpen.
 
Laatst bewerkt:
nee dit is niet wat ik bedoel. ik wil met mijn computer via die vaste lijn bellen want dat kost me niks.
dit is ook omdat ik dan bedrijfs matig ook terug gebeld kan woren ookal zit ik dan niet achter de computer
 
Laatst bewerkt:
Een vaste lijn is wat anders dan VoIP-telefonie. Vreemd dat je eerst schrijft dat je blijkbaar wel met de computer via die vaste lijn kunt bellen maar dat het een probleem is dat je het nummer telkens moet intikken.
alleen nou moet ik steeds als ik een email krijg of ik moet een nummer opzoeken het nummer iederekeer over tikken.
Vervolgens schrijf je:
nou is mijn vraag is er een programmatje of zo dat ik met mijn computen over de vaste lijn kan bellen.
Dat is in tegenspraak met elkaar. Kun je nu wel of niet bellen via de pc met die vaste lijn?

Die vaste lijn/nummer moet je dus opnemen in je pc-systeem. Ik zou niet weten hoe? Normaal bij VoIP zijn nummers aanklikbaar Skype, VoipBuster e.d of je zet ze zelf in een document als callto://00311234567890/ Echter dan gaat het gesprek via Skype of VoipBuster e.d. Dat kun je vaak instellen in de routers.
 
En we moeten nog eens uitzoeken hoe je precies belt. Is dit aan het interne netwerk VOIP, of toch een ISDN/analoge lijn. In de laatste gevallen moet je gaan werken met een modemkaart in je pc. Zou moeten kunnen, maar ik heb geen idee meer hoe.

As alternatief kun je ook nog een nummer afnemen bij een virtuele provider. Dit nummer gebruik je voor werk en kun je bijv. ook gebruiken via X-Lite (gratis softphone). Gebeld worden kost niks en bellen kost slechts centen.
 
met skype bel je vaste nummer aleen moet je wel betalen maar wel weinig link <-- mij icoon met kruisje en dan op skype klikken ;p
 
nee u begrijpt mij verkeert ik kan nu nog helemaal niks met mijn computen maar zou dat wel willen en daar gaat dit om.

dus mijn vraag is: weten jullie een manier dat ik met de computer via mijn vaste lijn kan bellen (dus met het nummer van de vaste lijn ,want anders heb ik er niks aan) en dat nummer wil ik ook behouden.

(en dus ook niet via skype want dat kost me weer extra geld ik wil met het abbonoment van de vaste lijn kunnen bellen)

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat begrijp ik. Maar dan nogmaals de vraag. Over wat voor soort lijn, provider, telefoontoestellen hebben we het hier? Zonder die informatie is het nogal lastig adviseren. Wil je gericht advies, vertel ons dan eens het volgende:
-Telefoonprovider en type abonnement
-Soort telefonie verbindingslijn. Keuze uit analoog (ADSL), ISDN, VOIP
-Merk en type telefoontoestel dat je nu hebt

Op basis van deze gegevens kunnen ik en anderen je wel een oplossing aandragen.
 
1. provider is kpn. en we kunnen onbeperkt bellen naar vast en mobiel
2. soort verbindings lijn is ISDN
3. profoon BT-160X (gewoone telefoon, niks bijzonders)

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk ook dat je daar op terecht komt.

In de laatste gevallen moet je gaan werken met een modemkaart in je pc. Zou moeten kunnen, maar ik heb geen idee meer hoe.

Wat ik wel vreemd vind is dat je schrijft: 'ik kan onbeperkt bellen'? Ja, dat kan ik ook! Dat zegt niets. Maar: 'via die vaste lijn bellen want dat kost me niks.' dat lijkt mij onmogelijk. Want dan zou iedereen dat doen. Kun je dat eens uitleggen hoe dat in elkaar zit?
 
Laatst bewerkt:
@DeHulk. Zie bijv. KPN -> http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-vast-bellen/onbeperkt_bellen.htm . Uitzonderingen zullen wel in de kleine lettertjes staan.

De oplossing gaat nog een uitdaging vormen. Ten eerste bel je zeker niet gratis. Je betaald minimaal €29,95 per maand voor ISDN en €15,- als afkoop voor het 'gratis' bellen naar vast en mobiel. Verder betaal je nog de hoofdprijs naar het buitenland. Samen betaal je dus € 540,- per jaar, alleen al voor telefonie.


Ik kan de specs van je profoon toestel niet zo snel vinden, dus ik gok even dat een analoog toestel is. Heb je ergens nog een centrale staan voor je ISDN?


a) Met behoud van je huidige provider en nummer dien je een modemkaart in je pc te steken. Je draait/toetst het nummer vanaf je pc en voert het gesprek via de telefoon. Werkte vroeger op mijn analoge lijn ook.
b) Met behoud van je huidige provider en nummer dien je een modemkaart in je pc te steken. Je gaat proberen om via software op je pc het gesprek te voeren via de modemkaart. Dit is techniek uit 1995 en ouder, dus weinig mensen met de kennis nog om dit voor elkaar te krijgen.
c) Je koopt via bijv. budgetphone.nl een extra telefoonnummer voor € 10,- per jaar. Open vervolgens een account bij voipbuster (vrijwel gratis naar vaste nummers), of 12voip (erg goedkoop naar mobiel). Installeer dan bijv. het gratis X-Lite op je pc en gebruik deze oplossing om zakelijk te bellen. De kosten van dit geheel breng je bij je baas in rekening. Grote voordeel is meteen dat je werk en prive gescheiden hebt en je niet steeds op je prive wordt gebeld door klanten. Tweede voordeel is dat je deze oplossingen ook via je mobiel, middels inbelnummers en softphone kunt gebruiken. Dus ook onderweg ben je bereikbaar, kun je bellen via je vaste nummer. Dus ook je mobiele kosten gaan omlaag.
d) Je porteert je huidige nummer naar bijv. budgetphone.nl en gaat via de 2 providers (12voip en voipbuster) bellen. In totaal betaal ik op die manier iets van max. € 50,- per jaar aan belkosten naar vast en mobiel. Jij minimaal € 180,-. Los nog van de abonnementskosten van € 29,95 per maand voor ISDN. Eventueel éénmalig een FritzBox aanschaffen die dit alles voor je kan regelen. Zelfde voordelen verder als C.
 
Ik denk ook dat je daar op terecht komt.



Wat ik wel vreemd vind is dat je schrijft: 'ik kan onbeperkt bellen'? Ja, dat kan ik ook! Dat zegt niets. Maar: 'via die vaste lijn bellen want dat kost me niks.' dat lijkt mij onmogelijk. Want dan zou iedereen dat doen. Kun je dat eens uitleggen hoe dat in elkaar zit?

het zit zo ik heb een abbonoment van 15 euro in de maand bij kpn en dan kan ik onbeperkt bellen daar vaste nummers en mobile nummers
 
a) Met behoud van je huidige provider en nummer dien je een modemkaart in je pc te steken. Je draait/toetst het nummer vanaf je pc en voert het gesprek via de telefoon. Werkte vroeger op mijn analoge lijn ook.

oke optie a zou voormij ideaal zijn, heb ik dan nog een besruurings programma nodig of nog een apparte telefoon?. alleen nou ben ik aan het twijfelen of ik wel isdn heb want ik ben geen 29 euro in de maand kwijt. waar kan ik dat zien of hoe gaat dat in zijn werk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Makkelijkst is om de laatste factuur er bij te pakken. Daar staat je abonnement op.

Wat betreft de techniek. In theorie kan het op die manier. Alleen zoals ik al aangaf. Dat is techniek uit 1995. Ik heb geen idee meer, en anderen ook vrees ik, of/hoe en op welke manier dit nog aan de gang te krijgen is.
 
mijn laatse factuur er net bij gepakt en kan daarop niks vinden. \

net naar de plaatselijke computerwinkel gebeld en die wisten ook niet meer hoe het zat. zij advizeerden voip, alleen zit dan met het probleem dat ik altijd een gedeelte van mijn internet inlever. aangezien ik al vrij traag internet heb omdat ik in het buitengebied zit heeft dan voor mijn ook geen zin.

dus ben bang dat het voormij lekker overtypen blijft.
 
Het is wettelijk verplicht voor een bedrijf om aan te geven waar een rekening voor gestuurd wordt. Ben daarnaast bekend met de KPN facturen. Er staat wel degelijk op welke dienst je afneemt. Ik zal je niet vragen om een scan van de factuur te oploaden. Je kunt eventueel ook bellen met 0800-0403 van KPN. Zij kunnen je ook wel vertellen welk abbo je hebt.
 
Je hebt dus InternetPlusBellen Standard abonnement. Met een extra telefoonnummer. Daarbij nog 2 keer (want 2 tel. nummers) onbeperkt bellen.

Aangezien internet ongeveer €30,- per maand kost, betaal je € 45,- per maand om te bellen. Ik ga niet zeuren over alternatieven, maar niet meer zeggen dat je gratis belt.


Wat ik hier uit opmaak is dat je een ADSL verbinding hebt icm een analoge lijn. Bellen via VOIP kost niet al te veel bandbreedte, maar de keuze is natuurlijk aan jou. Dan blijft er alleen de optie over om te proberen iets via een modem te gaan doen. Overigens petje af voor jou als werknemer. Menigeen had het allang bij z'n werkgever terug op het bordje gelegd :d .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan