3 routers in 1 netwerk en een verdeel kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
253
hallo lezers

ik woon met meerderen mensen in een huis en er zijn drie router aanwezig.
er komt internet van de modem naar de 1e router en dan gaat die naar een verdeelkast. en daarna gaat er een internet kabel naar mijn router (nummer 2) en er gaat nog een kabel vanaf de verdeelkast naar een ander router (nummer 3). er zit op alle router wifi. router 1 is een linksys wrt54g router 2 is een linksys wrt120n en de derde router weet ik niet persies.
en er zitten nog meer pc op de verdeel kast (10+/-). router 2 en 3 gaan daarna naar een pc via kabel en het word gebuikt voor wifi. router 1 word met wifi gebruikt.

en nu heb wij problemen met het internet. het probleem is dat het internet steeds aan en uit valt. ik heb gehoort dat het komt doordat er de zelfde ip's worden gemaakt maar ik weet niet of dat zo is.(want hij is geen ict of zo. hij weet wel wat maar niet alles). ik heb mijn inlog adres veranderd. router 1 heeft 192.168.1.1 en router 2 heeft 192.168.3.1. ik kan in router 1 en 2 maar drie kom ik niet in maar als het echt nodig is kan ik misschien wel wat regelen.

hoe moet ik dit oplossen??

alvast bedankt

rino26
 
Opstelling zou als volgt kunnen zijn :

Internet router van de provider -> Switch (ik vermoed dat je dat bedoeld met verdeelkast) -> Routers

Op de internet router van de provider dien je de DHCP service aan te zetten voor de LAN kant. De routers die jullie zelf gebruiken moeten als DHCP client werken aan de WAN kant. Deze WAN kant sluit je aan de switch aan. De LAN kant van de eigen routers mag iedereen dan zelf bepalen.
 
ik kan dat niet vinden maar wel dhcp server aanzetten en uit en dat hij het automatisch instelt. en daarna staat er enn static dns en het maximale gebruikers en met welke op hij moet beginen. bij allebei de linksys routers. wat moet ik dan doen?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan