Beste Utp kabel voor 120 Mbit/sec internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Beste,

Ik ben eigenlijk benieuwd welke utp kabel het beste is voor mijn internet verbinding van 120 Mbit ??

De afstand van mijn modem tot mijn pc is 15 meter. Kan ik hier ook van die via het stopcontact gaan gebruiken en kunnen die ook 120 Mbit/sec doorsturen naar mijn pc of is bekabeld toch beter ?? (Welk merk is hier het beste in ??)

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Elke UTP kabel vanaf cat. 5E is ruim voldoende. Een kabel van 15m. krijg je vanaf een euro of 15,-

Via het stroomnet kan ook. Die snelheid haal je met sets van 200mb of sneller. Die sets krijg je ongeveer vanaf een euro of 80,-
 
cat 5e heeft een max snelheid van 100megabit per sec dus dan heb je verlies neem een cat 6kabel die heeft een max van 1gigabit

let wel op dat je swich router en netwerkkaart gigabit ondersteunen
 
Cat 5e. gaat gewoon tot 1 Gb hoor. Wat de beste is hangt af van de rest van je apparatuur. Het is ook niet als met luidsprekerkabel dat je verschil gaat merken tussen de ene of de andere kabel.
 
daar heb ik men twijfels over als je maar een meter of 2 gebruikt zal het werken maar als je langere afstanden gaat gebruiken zal je router automatisch overschakelen op 100mb
 
UTP kan maximaal 100 meter per kabel, dan moet er een router/switch oid tussen voordat je nog eens 100 meter verder mag, enzovoort.
15 meter UTP Cat5E heeft geen verschil in snelheid tegenover 15 meter UTP CAT6, tenzij je de kabel meer dan een meter lang naast stroomkabels laat lopen is er niks aan de hand.
(Naast betekent dan, eromheen gedraaid, of in ieder geval meer dan 1 meter lang een stroom kabel zeer dichtbij, korter is geen probleem)
 
daar heb ik men twijfels over als je maar een meter of 2 gebruikt zal het werken maar als je langere afstanden gaat gebruiken zal je router automatisch overschakelen op 100mb
Een tip: "langere afstand" is geen 3+ meter. Dan praat je over meer dan 25 meter.

Even op een rijtje:
Code:
	 Snelheid	 Max afst	 Frequentie	 Bijzonderheden
Cat5	 100Mbit/s	 100 meter	 100Hz	 op korte afstanden (<10 meter) 1Gbit/s (15 meter ~ 600 Mbit/s)
Cat5e	 1Gbit/s	 100 meter	 100Hz	 
Cat6	 1Gbit/s	 100 meter	 250Hz	 <40 meter 10Gbit/s

Cat5 is dus op 15 meter meer dan zat, maar om een eventuele overstap op glasvezel te garanderen, zou ik voor Cat5E gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan