Internetverbinding hapert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
139
In mijn 2 jaar oude laptop met Windows 7-64 hapert sinds enige maanden mijn internetverbinding. Ik zie dan het icoontje op de taakbalk rechts allerlei gedaanten aannemen, behalve de goede (zwart vierkantje). Soms doet hij het heel lang weer goed, maar dagelijks gebeurt het wel een keer en het houdt na een tijdje weer op.
Ik heb de hele C-schijf laten leegmaken, het besturingssysteem laten her-installeren bij Digno-Haren en alles teruggezet wat ik nodig heb. Het helpt niet!
Nu net was hij wel een kwartier uitgevallen, lang genoeg om een ander laptopje aan te sluiten. Daar functioneerde internet normaal. Ze zijn allebei op dezelfde hub aangesloten.
Mijn conclusie: het kan niet aan losse contacten liggen, ook niet aan de modem, maar ik moet de oorzaak in de PC zelf zoeken.
Als ik rechts-klik op het vierkantje rechts-onder (dat nu ineens wel functioneert), dan 'Netwerkcentrum openen', 'Problemen oplossen','Internetverbindingen', volgende, krijg ik een merkwaardige boodschap: 'Er is een fout opgetreden tijdens het oplossen van problemen', 'Door een probleem kan de probleemoplosser niet worden gestart'. Ik heb toen maar eens op details gedrukt. Dan krijg ik de volgende gegevens:
Pakket-id: NetworkDiagnosticWeb
Pad: C:\Windows\diagnostics\System\Networking
Foutcode: 0x8007040426
Bron: Engine
Gebruiker: DuyvenedeWit-PC\Duyvene de Wit
Context: Beperkt
Kunnen jullie hier iets mee? Moet ik teruggaan naar Digno?
 
Het enige wat ik nu kan bedenken is opstarten in veilige modus, maar dan wel met netwerkondersteuning en dan dezelde probleemoplosser er op los laten.:(
 
Internetverbinding hapert

Ik ben met het probleem naar Digno geweest. Volgens hen moet het aan de hardware liggen. Meest voor de hand is dan het snoertje of de poort.
Advies: wissel de snoertjes om. Het snoertje van het tweede (test-) computer voor de gewone laptop gebruiken en vice versa. Als het geen oplossing is, dan zijn er verloopjes in de handel waarmee je een internet aansluiting op een USB-poort zet. Dan gebruik je de internet-poort niet.
Ik ben met het eerste begonnen en wacht af....
Als de oplossing gevonden is meld ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, helaas. Ook na het vervangen van het snoertje, hapert Internet nog. Ik dacht eerst dat het over was, maar het begint weer. Ik dacht minder vaak, maar àls het gebeurt is het hardnekkig. En als het eindelijk opgehouden is, werkt het een tijd goed.
In de winkel zeggen ze dat het aan het snoertje of aan de poort zelf ligt. Ze stellen voor om een verloop te gebruiken waarmee je een internetsnoer op een USB-poort kunt aansluiten. Dat moet ik dan maar proberen.
 
Als je toch gaat kunnen ze die daar toch even testen. Koop je daar dan helpen toch.:confused:
 
ik denk dat je Internet aansluiting in je computer kopot is of er iets verbrand is. ik denk dat je toch even naar je winkel moet gaan waar je die gehaald hebt (als garantie nog geldig is)
 
Dat is ook de mening uit de winkel (Digno) waar ik de laptop gekocht heb, tv15ds. Daarom raadden zij mij aan de internetverbinding met een verloopstuk op een USB-pooert aan te sluiten (€ 22,50). In de MediaMarkt in Groningen wilde ik zo'n ding kopen. Toen ze daar vroegen waarvoor ik hem nodig had, 'meenden ze daar dat het advies van Digno 'wat kort door de bocht' was. Ik kan de laptop daar laten onderzoeken in het Servicecenter. Ik kreeg de indruk dat ik er op kan wachten en dat is mij wel zo lief. Eerst maar eens zien wanneer ik vanuit Haren weer eens in Groningen ben.
 
Oke goed nieuws dus. Of maak toch een afspraak. Succes ermee en laat eens weten hoe het afloopt. ;)
 
Internetverbinding hapert

Het is nu 11 september. Vandaag sinds het vorige contact op 19 augustus ben ik voor het eerst in Groningen geweest. Ik had de laptop mee kunnen nemen naar het servicecenter van de Mediamarkt om de computer daar te laten onderzoeken.
Ik heb het niet gedaan. Sinds 19 augustus heb ik geen enkele keer meer gemerkt dat de internetverbinding haperde. Het lijkt wel alsof de fout vanzelf is opgelost.
Voorlopig doe ik er dus maar niets aan.
En jullie hartelijk bedankt voor de moeite. Ik kom zeker nog eens terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan