Lanverbinding heeft geen geldige ip configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annemie Raeymae

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
12
Onze kinderen hadden tot hiertoe boven draadloos internet. Maar omdat dit bij één van hen op de nieuwe PC slechte verbinding gaf, kochten we powerline
om via het stopcontact te internetten. Dit krijgen we niet geregeld: in de winkel zegt men dat alles automatisch zal starten, dat is niet zo.
Bij LANverbinding krijg ik: geen geldige ip configuratie.
Ik heb dit al proberen op te lossen door zelf IP adres toe te wijzen maar blijkbaar doe ik iets fout...
Wij hebben maar één TPlink gekocht omdat we er al twee van BELGACOM hebben om beneden digitale TV te kunnen kijken via het elektriciteitsnet.
Wie kan mij helpen?
Annemie
 
Ik vermoed dat het probleem zit in de verschillende merken/typen powerlans die u gebruikt. Elk merk heeft zo zijn eigen beveiliging en daar komt u niet zo maar even doorheen 9en dat is maar goed ook, niet waar?).
 
De TP Link ontvangt nu het signaal van de digitale TV en dat is geen internet.
De poorten voor internet en Digitale TV zijn op het modem apart geconfigureerd en niet uitwisselbaar.
Daardoor kan de aangesloten computer de router niet vinden en krijgt hij geen IP adres.
Handmatig instellen zal niet helpen omdat er geen LAN signaal is.
 
Laatst bewerkt:
De TP Link ontvangt nu het signaal van de digitale TV en dat is geen internet.
De poorten voor internet en Digitale TV zijn op het modem apart geconfigureerd en niet uitwisselbaar.
Daardoor kan de aangesloten computer de router niet vinden en krijgt hij geen IP adres.
Handmatig instellen zal niet helpen omdat er geen LAN signaal is.
 
Ik heb de twee Belgacom-stopcontactdoosjes samen met de nieuwe TPlink in de winkel al op elkaar laten afstemmen:
Annemie dat helpt dan niet?
Is het dus op zich onmogelijk om vanuit de modem beneden TV te kijken samen met het gebruik van internet boven?
Ik heb ook al eens de ingang van de stopcontactdoosje aan de modem gewisseld en in PC 2 gestopt. Dan kon ik boven wel via kabel internetten maar geen TV meer ontvangen.
 
Ik heb ook al eens de ingang van de stopcontactdoosje aan de modem gewisseld en in PC 2 gestopt. Dan kon ik boven wel via kabel internetten maar geen TV meer ontvangen.

Dat is precies wat ik bedoel. Het zijn gescheiden signalen,
Die 2 Belgacom kastjes moet op elkaar afgestemd zijn en daarnaast heb je 2 TP Link kastjes nodig die op elkaar zijn afgestemd en waarvan er 1 direct op de modem/router wordt aangesloten en de andere op een computer.
 
De TP Link ontvangt nu het signaal van de digitale TV en dat is geen internet.
De poorten voor internet en Digitale TV zijn op het modem apart geconfigureerd en niet uitwisselbaar.
Daardoor kan de aangesloten computer de router niet vinden en krijgt hij geen IP adres.
Handmatig instellen zal niet helpen omdat er geen LAN signaal is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan