microfoon erg zacht in Pinnacle Studio 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

aureon

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Berichten
7
Hallo, al weken probeer ik van alles maar het lukt niet. Ik heb een Aureon 7.1 USB met 2 microfoons. Testen met Aureon-progje werkt alles goed. Dan start ik Pinnacle Studio 15 op en wil een voice over inspreken. Als ik heel hard schreeuw in de microfoon, komt er wat op de video. Alle schuiven die ik kan vinden staan hoog. Ook heb ik de lijningang geprobeerd met een microfoon met batterij. Dit geeft hetzelfde effect, hard schreeuwen en dan is het net te horen.
Wie heeft een idee want ik weet het niet meer en kan dus 2 video's niet afmaken.
Groet Willem Wind.
 
Ik heb het helemaal doorgelezen en nog wat geprobeerd maar het blijft hetzelfde. Een erg laag niveau van de microfoon..
 
Schuiven in Windows (opname) ook juiste wel aangevinkt en open staan?
 
Ook.. De schuif van de microfoon gaat mee als ik de schuif in Studio 15 verander. En het werkt want het geluid wordt de helft zachter als ik het op de helft zet..
 
Ik ga er even van uit dat je windows gebruikt.
In configuratiescherm (audio aparaten beheren) voor opname wel microfoon geselecteerd?
 
Ik ga er even van uit dat je windows gebruikt.
In configuratiescherm (audio aparaten beheren) voor opname wel microfoon geselecteerd?
Anders even: http://chat.helpmij.nl/
 
stereomix net uitgeprobeerd. Is iets beter maar dan zit er een flinke ruis op.. De VU-meter komt dan standaard niet onder de helft te staan.
 
Dan was iik net te laat.. Ik ben nu weer bezig. Stereomix geselecteerd, één microfooningang kortgesloten en de ruis is nog steeds de helft van het geluid. Mijn stem heeft wel een groter effect op de VU-meter. Ook geprobeerd met twee microfoons en eentje in de ene en de andere microfoonsocket maar dat verslechtert eerder dan dat het helpt. De lijningang heeft geen effect.
Wel vind ik vreemd dat als ik de luidsprekervolume lager zet, de microfoon ook minder gevoelig wordt. De luidsprekerschuif reageert precies zo als de schuif voor de stereomix op de VU-meter. Het geluid dempen daarentegen heeft geen effect terwijl ik dat wel zou verwachten.. luidsprekers aansluiten of niet maakt niets uit.
Daarnaast slaat de VU-meter een paar seconden lang helemaal uit als ik een microfoon aansluit. Daarna zakt het niveau langzaam tot de helft en blijft daar staan. De microfoon is dan mooi gevoelig..
 
microfoonproblemen deels opgelost

Beste lezer, het microfoonprobleem is deels opgelost. De Aureon werkt nog steeds niet maar ik heb Realtek weer geinstalleerd voor de onboard geluidskaart en daar zat ook een stereomix-mogelijkheid op. Die werkt redelijk goed alhoewel ik wel nog steeds met de microfoon voor mijn mond moet spreken om het goed te krijgen. De harde storing zoals op de Aureon is er dan niet.
Oftewel, ik heb een USB geluidskaart, de Aureon van Terratec, over want die werkt niet voor mijn doeleinden, het simpele gebruik van een microfoon. Wie biedt er op, zou ik zeggen. De fabrikant zal het wel niet terugnemen..:(
Bedankt voor de adviezen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan