Hoe elimineer je de oorsprong van een foto die je gevonden hebt op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindybi

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2012
Berichten
6
Stel dat je een mooie foto vindt op internet en je wil alle oorspronkelijke gegevens verwijderen,dus URL afkomst,enz..hoe doe je dat!?
Ik wil deze foto bvb personaliseren,dat ik zogezegd de eigenaar ben van die foto...
Wat meer toelichting:Met bvb een site zoals http://www.tineye.com/ kan je de gegevens van oorsprong achterhalen.
Ik wil hebben dat mensen niet kunnen achterhalen waar die foto te vinden is op internet.

Is dat met één of ander programma mogelijk!?
 
Screenshot maken en met paint het plaatje uitknippen en opslaan :p
 
:) Of gewoon foto wel opslaan en met app. '' Easy Exif Delete '' ( gratis ! :D ) alle mogelijke gegevens van betreffende foto wissen ....:thumb:
 
Bedankt al voor deze vlugge reacties!
Ik ga de mogelijkheden zeker uit proberen!
 
:) Of gewoon foto wel opslaan en met app. '' Easy Exif Delete '' ( gratis ! :D ) alle mogelijke gegevens van betreffende foto wissen ....:thumb:

Dit werkt helaas niet.. Hij herkent zelfs geen gegevens,maar als je de foto naar http://www.tineye.com/ in de zoekbalk brengt,dan achterhaalt deze weer de URL van oorsprong!
 
:) Zou moeten werken ...:thumb: je moet gewoon Easy Exif Delete openen en via die app. foto opzoeken de rest verwijst zichzelf :)
2vn1352.jpg
 
Heb ik geprobeerd..maar deze heeft geen Exif Data aan...dus kan je de gegevens vanzefsprekend niet verwijderen,aangezien er in Easy Fix geen gegevens te zien zijn!
Maar als ik diezelfde foto dan ingeef bij http://www.tineye.com/ in de zoekbalk dan achterhaalt deze weer de URL van oorsprong en zelfs verschillende sites!
Het is dit dat ik juist probeer te vermijden!

Ik denk dat dit niet het geschikte programma is om de URL's van oorsprong te elimineren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tegenwoordig is met fingerprinting de oorsprong nog wel te achterhalen. Ook als je de exif of andere metadata verwijderd. Geen idee ook waarom je dit zou willen, tenzij je iets te verbergen hebt.
 
Tegenwoordig is met fingerprinting de oorsprong nog wel te achterhalen. Ook als je de exif of andere metadata verwijderd. Geen idee ook waarom je dit zou willen, tenzij je iets te verbergen hebt.

Ik wil de "oorsprong" verbergen en heb daar een heel goede persoonlijke reden voor.
Dus je kan dit niet veranderen of beletten dat ze het achterhalen!?
 
Kan je dat eens goed uitleggen hoe je dat allemaal precies doet?
Sry,maar ben hier maar een leek in hoor!

Ergens boven de Backspace zit een toets met PRT SCR Of iets dergelijks. Dat staat voor Print Screen.
Als u dan Paint opend ( Start > Uitboeren > mspaint. )
En als laatste CTRL+V ( Plakken )
Dan hebt u als het goed is de afbeelding in paint staan.
 
Op foto's staan auteurs rechten. De foto is van de fotograaf en niet van jou. Het verwijderen van de gegevens en het zo "jou" foto maken is behalve niet heel netjes ook nog eens niet toegestaan zonder toestemming van de fotograaf !! Wil je een foto gebruiken zonder rechten gebruik dan een stock foto waar vele sites van zijn zowel betaald als gratis. Dit gezegd hebbende sluit ik dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan