p.c. met LAN erg traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

silashoevers11

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Berichten
57
beste mensen, ik heb hier thuis een best vervelend probleem, en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
ik weet dat eigenlijk deze vraag al vaker is gestelt, maar nu is hij wat persoonlijker.
ik heb namelijk problemen met mijn computer op een LAN-kabel.
ik heb hier namelijk 3 pc's staan, 1 is draadloos door een dongel en niet echt heel snel, maar gebruik ik niet zo veel,
1 is ook draadloos, alleen dan door een uitberijdings kaart, deze is veel in gebruik en is best snel.
en 1 licht aan een LAN-kabel. nu is het probleem dat deze met de LAN kabel veel en veel trager is dan die met de draadloze uitberijdings kaart.
een voorbeeld is dat als ik een chat berichtje via Skype wil versturen het echt uren duurt totdat hij aankomt, (je ziet namelijk dat hij nog bezig is door een draaiend pictogram, en als je er met je muis over heen gaat staat er "nog niet afgeleverd".
eigenlijk heb ik wel meer problemen, maar het globale idee is, de ene keer meet ik 15 mbit/s en de ander keer gewoon 55 mbit/s.
is er mischien een prog om je internet verbinding te optimaliseren, of is er gewoon een logica, en is het makelijk op te lossen?
P.S. sorry voor de lange post
 
Probeer eens een ander kabeltje om te zien of de kabel wellicht een breuk ergens heeft, of dat de contacten niet helemaal goed meer zijn.
U kunt ook dezelfde kabel op een andere PC gebruiken om te zien of daar dan dezelfde problemen ontstaan. Als dat zo is is het de kabel zelf.
 
ik denk dat ik al een groot deel heb opgelost. het lag toch meer aan de traagheid van de applicaties. dus het ligt niet aan de kabel. ik heb gewoon wat register fouten eruit gehaald met verschillende scanners, en heb een virus en malware scan gedaan. nu is hij een heel stuk beter. maar toch bedankt voor je reactie!
Groet, Silas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan