breedbandmodem iedere keer resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijn2

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
6
Toen ik vandaag thuiskwam had ik geen internet. De probleem-oplosser zei dat de DNS-server niet reageerde. Ik heb vervolgens wat op het internet gezocht met mijn telefoon, maar wat ik ook deed het probleem bleef. Ik ben toen even weggegaan. Toen ik terugkwam had ik nog steeds geen internet maar toen gaf de probleem-oplosser aan dat ik de breedbandmodem moest resetten. Dat heb ik gedaan, maar nu moet ik hem iedere keer resettten als ik de computer opnieuw aanzet. Wat kan dit probleem veroorzaken? Ik heb windows 7.
 
Hallo Merijn2. Iets met automatisch verbinding maken zie vinkje. Klik
 
Ik heb geen draadloos internet maar gewoon breedband internet.
 
Hij geeft bij verbindingen nu wel opeens twee netwerken aan. Eén heet "netwerk" en de ander heet "linksys". Het was voordat ik dit probleem kreeg alleen "linksys".
 
Hoi,
breedband kan ook draadloos zijn maar dat terzijde. Je hebt het hier wel over een router en niet over een modem volgens mij. Als ik het goed begrijp heb je een modem en een router?
Geef het merk/type van beide apparaten op.
Resetten Modem e/o Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Let vervolgens op de goede volgorde van opstarten!
Herstel eerst de stroomtoevoer naar het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart (kan tot 2 min.duren)
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in een woongroep, en het netwerk is erg ingewikkeld en onlogisch ingedeeld. Het apparaatje wat ik telkens uitschakel en inschakel hett EDIMAX s-port fast ethernet switch, en staat op mijn kamer. Andere mensen zijn ook aangesloten op mijn apparaat. Ik weet niet precies bij wie het modem naar het internet zit, maar als ik kijk bij mijn verbindingen zie ik "Wireless-G VPN Router with RangeBooster" Linksys WRV200 staan.

Soms als ik hem aanzet geeft hij aan dat ik met twee verbindingen verbonden ben met het netwerk, één verbinding heet "netwerk" en een andere verbinding heet "linksys". Als dat het geval is kan ik veel websites niet bezoeken zoals google en hotmail, maar bijvoorbeeld wikipedia wel. Soms zie ik alleen "linksys" en dan kan ik wel alle websites bezoeken.
 
Ja lastig, om het op te lossen zul je toch bij de instellingen van de router moeten komen om een andere SSID (b.v. "woongroep") in te stellen zodat het voor iedereen duidelijk is.
Als er meer routers in de omgeving zijn met dezelfde naam Linksys (dat is een veelgebruikte router), wat wel aan te nemen is, dan is de vergissing snel gemaakt.
Verder kun je bij de eigenschappen van je verbinding (Netwerkcentrum) instellen dat hij alleen maar op het voorkeursnetwerk mag inloggen, b.v. woongroep, als dat ingesteld is in de router.
 
Het probleem lijkt zich vanzelf te hebben opgelost, al durf ik niet te vroeg te juichen. Ik had eerst gekeken of het probleem zich ook onder Ubuntu voordeed waarvan ik een installatieschijf heb (je kunt Ubuntu vanaf zo'n instlallatieschijf proefdraaien). Het deed zich niet voor onder Ubuntu. Toen besloot ik om windows opnieuw te installeren, maar dat hielp ook niet. Maar nu lijkt-ie het weer te doen als voorheen. Een huisgenote van mij had gezegd dat zij het probleem ook had een tijd terug en dat het toen vanzelf overging, en dat lijkt nu weer te zijn gebeurt. Overigens heet mijn verbinding nu "netwerk" en geen "linksys".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan